• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402053120256
  • خبرنگار : 71415

اوکراین در خط مقدم جنگ، سکوت رسانه‌ای اعلام کرد

اوکراین در خط مقدم جنگ، سکوت رسانه‌ای اعلام کرد

یک نشریه سوئیسی نوشت، مقام‌های اوکراینی حضور خبرنگاران خارجی در خطوط مقدم جنگ در این کشور را ممنوع کرده‌اند که احتمالا دلیل این امر نرخ بالای تلفات در میان پرسنل ارتش و عدم کسب دستاورد برای ضد حمله ادعایی اوکراین بوده است.

به گزارش ایسنا، نشریه فرانسوی زبان "سوئیس لوتامپ" نوشت، طبق دستور صادره از سوی مقام‌های ارتش اوکراین، حضور پیدا کردن خبرنگاران خارجی در خطوط مقدم  جنگ در این کشور کاملا ممنوع شده است. این نشریه سوئیسی تصریح کرد، ستاد کل ارتش اوکراین دستور مشابهی را که در پاییز سال گذشته میلادی برای حملات جبهه خارکیف صادر کرده بود تکرار کرده و این بار ورود خبرنگاران را به کل مناطق جنگی ممنوع کرده است. این دستور که روز یکشنبه صادر شد تصریح داشته هیچ خبرنگاری تا زمانی که مجوز کتبی از سوی ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین کسب نکرده، نمی‌تواند در خط مقدم جنگ حاضر شود.

انتشار این خبر خشم بسیاری از خبرنگاران حاضر در اوکراین را برانگیخته است. این اولین بار نیست که مقام‌های اوکراینی جلوی دسترسی نمایندگان رسانه‌ها به مناطق جنگی را می‌گیرند.

سپتامبر ۲۰۲۲ نیز این مقامات به خبرنگاران اجازه دسترسی به مناطق اجرای عملیات برق آسا در منطقه خارکیف را ندادند.

نشریه سوئیس لوتامپ گمانه زنی کرد که دلیل صدور این دستور از سوی مقام‌های اوکراینی سطح بالای تلفات در میان پرسنل ارتش اوکراین در مناطق جنگی و همین طور به نتیجه نرسیدن ضد حمله‌ای که این ارتش بسیار بر سر آن رجزخوانی می‌کرد، بوده است.

یکی از این خبرنگاران که خودش را با نام مستعار اولکسی معرفی کرد، گفت، بسیاری از خبرنگاران اوکراینی معتقدند دلیل اعلام این تصمیم تمایل مقامات ارتش اوکراین برای پنهان نگه داشتن یک فعالیت غیرعادی است.

او توضیح داد: "ممکن است ستاد کل ارتش اوکراین به دنبال پنهان نگه داشتن مشکلات نظامی خود مخصوصا تلفات گسترده در چندین جبهه که باعث تاسف ما شده، یا شاید پنهان نگه داشتن تدارکش برای عملیاتی بزرگ باشد. من بیشتر این احتمال را می‌دهم که موضوع مربوط به تدارک دیدن حمله بزرگی است که باید در سکوت به اجرا گذاشته شود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۷:۰۴

برای مقابله با جاسوس‌های روسیه انجام میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۹:۴۹

شیوه رفتارغرب نشان از تمایل اوبه شکست اوکراین درضد حملات به شیوه حمایت‌های ریاکارانه است. اوکراین کشوربزرگیست که طعمه ببر روسیه شده وغرب کفتار سهم خودرا می‌خواهد.ولی تامادامیکه اوکراین به سرزمین سوخته تبدیل نشده وروسیه ازتصرفات شرقی خود ارضا وازجنگ فرسایشی خسته نشده است بهانه اشغال غرب اوکراین به عاملیت لهستان ونیابت از ناتو فراهم نخواهد شد. لذا شکست زلنسکی درجنگ خواستگاه اصلی غرب است گرچه به شکل ریاکارانه خلاف آنرا نشان می‌دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۰:۵۴

چرا باید ما زجنگ روسیه با اوکراین خوشحال شویم ؟کدام کشورگشایی عاقبت بخیر شده ؟ناپلئون؟هیتلر !؟صدام کافر ؟کدام کشور ؟آمریکا؟انگلیس ؟شوروی؟اما ملت ما ویتنام برنده بودند که از کشورشان دفاع کردند ما در دفاع مقدسمان پیروزشدیم نه در فتح هندوستان بدست نادر الان هند از ملل پیشرفته محسوب می‌شود با تعالیم ضد جنگ گاندی

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۲:۳۵

لعنت به زلنسگی وپوتین این دو باعث خونریزی چند هزار ادم شیند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۲۲:۳۷

ب احتمال زیاد در بین خبر نگاران ستون پنجم باشن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۳:۱۶

میخوان با کمک کشورهای دیگه مثل لهستانو آمریکا حمله ای متفاوت انجام بدن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۵:۴۰

روسیهذبا کل غرب و اروپا. می جنگه افرین. زتده باشی پوتین امراین و. اسفالت کن تا انتقام سوریه را گرفته باشی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۶:۰۶

برای تحقق آرزو جان ارزش نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۶:۴۹

دلیلش اینه که رسانه بلومبرگ با لو دادن جای تیپ ذخیره 46 اوکراین باعث شد در بیست و چهار ساعت چهار بار بمباران شدید شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۸:۱۱

به نظر من اوکراین دنیال یک هولوکاس تکراری است چون صهیونیسمها آخرین حربه کارشان خود زنی و ننه من فقیر بازی است

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۲ ۰۷:۳۱

سلام چرا ایران همیشه از خبریشه اوکراین گزارش میده از خبری روسیه نمیگه