• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402053120373
  • خبرنگار : 50039

مدارس کانکسی گلستان جمع‌آوری می‌شوند؟!

مدارس کانکسی گلستان جمع‌آوری می‌شوند؟!

ایسنا/گلستان مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان آخرین وضعیت مدارس استان را پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم تشریح کرد.

وحید فراهی در آستانه هفته دولت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا به بخشی از اقدامات اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون پرداخت و اظهار کرد: اقدامات دولت در گلستان در چند بخش احداث، تکمیل و تجهیز پروژه‌های آموزشی و ورزشی، اجرای طرح ملی محرومیت زدایی، خرید و توزیع تجهیزات آموزشی، آسفالت محوطه و ایزوگام مدارس، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تعمیر و بهسازی مدارس و دیگر اقدامات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۸۰ پروژه آموزشی و ورزشی با ۴۴۰ کلاس درس به مساحت ۶۸ هزار متر مربع در اقصی نقاط استان احداث، تکمیل و تجهیز شده، ادامه داد: برای این میزان پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان اجرای طرح ملی محرومیت زدایی را از دیگر اقدامات دولت در استان عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور ۵۰ پروژه و ۳۰۰ کلاس درس به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با صرف اعتبار یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی افزایش مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی را از مهم‌ترین اتفاقات عرصه تعلیم و تربیت استان دانست و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، تعهد بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مشارکت خیرین را در این امر شاهد بودیم.

مدارس کانکسی گلستان جمع‌آوری می‌شوند؟!

فراهی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از ۲ مجتمع آموزشی در شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مساحت ۸ هزار مترمربع و صرف اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان اجرای ۵ طرح با اعتبار ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی از جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل در مناطق محروم در قالب طرح شهید پناهی خبر داد و تصریح کرد: برای این منظور رقمی معادل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان استانداردسازی سیستم گرمایشی ۸۵۰ کلاس درس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، تعمیر و بهسازی ۴۰۷ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و تکمیل اولین مرکز رشد فناوری دانش آموزشی در گرگان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال را بخش دیگری از اقدامات دولت در استان برشمرد و گفت: اولین استخر دانش آموزی شهرستان گنبدکاووس پس از ۱۰ سال توقف عملیات اجرایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۵۰ مترمربع تکمیل شد.

وی در خصوص عقد تفاهمنامه با برخی از کارخانجات و نهادها توضیح داد: هم اکنون قرارگاه جهادی با رویکرد توجه به مناطق کم برخوردار در همه شهرستان‌های استان تشکیل و تفاهمنامه با کارخانه سیمان پیوند گلستان و تعدادی از صاحبان صنایع با هدف حمایت از گروه‌های جهادی و تفاهمنامه‌ای دیگر با یکی از خیران جهت جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل استان منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha