• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402053120415

سرپرست شهرداری صدرا:

شهر جدید صدرا همچنان در ابتدای مسیر آبادانی

شهر جدید صدرا همچنان در ابتدای مسیر آبادانی

ایسنا/فارس صدرا؛ یکی از سه شهر جدید بزرگ کشور به شمار می‌رود که از سال ۱۳۸۸ و به دلیل رشد قابل توجه جمعیت ساکن، عنوان شهر را از وزارت کشور گرفت اما با وجود همه تلاش‌ها و علیرغم استقرار مراکز دانشگاهی، درمانی و ورزشی ... همچنان از نظر زیرساخت‌ها با مشکلات جدی مواجه و به شیراز وابسته است.

صدرا، در ۱۵ کیلومتری شمالغرب شیراز قرار دارد و زمانی قرار بود، اسکان دهنده سرریز جمعیت این شهر باشد، اما براساس آخرین آمارها جمعیت آن از ۱۳۰ هزار نفر هم  عبور کرد تا عنوان دومین شهر پرجمعیت فارس را به خود اختصاص دهد؛ شهری که اکنون بزرگترین مرکز درمانی سوختگی جنوب و تخصصی و مهمترین مرکز پیوند عضو کشور در آن قرار دارد اما همچنان به لحاظ امکانات زیرساختی و عمرانی، در ابتدای راه مانده و حتی بسیاری از ادارات هم در آن فعال نشده است.

سرپرست شهرداری و رئیس و شماری از اعضای شورای شهر صدرا، سه‌شنبه ۳۱ مرداد در یک کنفرانس خبری، به بیان بخشی از اقدامات عمرانی اجرایی شده و البته نیازهای و فوریت‌های این شهر پرداختند.

امین عباسی، سرپرست شهرداری صدرا، از تلاش برای نهایی شدن بحث آرامستان این شهر و رفع آخرین موانع در این زمینه خبر داد و گفت: مجموعه مدیریت شهری در صدرا با وجود تنگناهای مالی و در اختیار نداشتن امکاناتی نظیر کارخانه آسفالت و معدن شن و ماسه، ۲۲۰ هزار مترمربع از معابر را روکش یا آسفالت کرده است.

سرپرست شهرداری صدرا همچنین از ساخت ساختمان اداری این شهر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان، ساخت میدان میوه و تره بار، سالن آمفی تئاتر، فرهنگسرا و...خبر داد و گفت: با توجه به کمبود پمپ بنزین در این شهر، در ۲ نقطه جایگاه سوخت‌رسانی طراحی شده و ساخت آن اجرایی خواهد شد.

عباسی همچنین با بیان اینکه ۵۶ درصد پروژه‌های شهرداری صدرا، عمرانی است، به تکمیل پروژه‌های زیرساختی این شهر اشاره و نخستین اقدام شورا و شهرداری را توزیع متوازن خدمات به تمام مناطق این شهر عنوان کرد و گفت: در این راستا می‌توان به بهسازی، مرمت معابر و کوچه‌های این شهر نیز اشاره کرد.

او به خرید ۱۶ دستگاه اتوبوس برای تسهیل جابه‌جایی شهروندان اشاره کرد و مدعی شد که در بحث حمل و نقل عمومی شاهد افزایش چند برابری ظرفیت بوده‌ایم.

عباسی از صرف ۱۱۷ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات عمرانی خبر داد و با بیان اینکه ۲ پارک شهری در دو فاز در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود که مجری پروژه یکی از این بوستان‌ها قرارگاه خاتم الانبیاء است، گفت: مدیریت شهری برای جبران عقب ماندگی و کمبودها تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

عباسی اضافه کرد: در بحث معاینه فنی نیز شهرداری صدرا توانست مجوز راه‌اندازی ساختمان معاینه فنی خودروها را اخذ کند که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او عنوان کرد: همچنین پروژه پیاده راه سلامت صدرا با مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان برای جذب پیمانکار به صحن شورا ارسال شده است.

رئیس کمیسیون حقوق، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر صدرا نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه این شهر فاقد آموزش و پرورش مستقل است، گفت: طی قول و وعده‌هایی که نمایندگان مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش فارس داده‌اند بزودی راه اندازی شود.

خداکرم فیروزمند، با اعلام اینکه با پیگیری‌هایی که شد ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه در مدت ۶ ماه نوسازی و در مدار قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام شده یک فقره زمین براز ساخت هنرستان جنب کلانتری فاز ۲ شهر صدرا نیز اختصاص داده شده است.

رئیس شورای شهر صدرا نیز با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های این شهر صفر است و از مدیران مسئولان ارشد استانی درخواست داریم به اهمیت این موضوع رسیدگی کنند، بیان کرد: در سال‌های اخیر از بسیاری از دستگاه‌ها اقدامات مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت این شهر ندیده‌ایم.

آرش محمدی به یکی از معضلات شهر صدرا تحت عنوان "سگ‌های ولگرد" که شهروندان بسیاری را به اعتراض  و انتقاد وادار کرده، اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه بر هر موضوعی اولویت دارد و در راستای عقیم سازی سگ‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقداماتی در درست اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha