• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060100025
  • خبرنگار : 50405

فریدنیا تشریح کرد

اهم اقدامات یک سال گذشته دفتر امور سیاسی استانداری خراسان رضوی

اهم اقدامات یک سال گذشته دفتر امور سیاسی استانداری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی اهم اقدامات انجام شده این دفتر در طی یک سال اخیر را تشریح کرد.

امیر فریدنیا با اشاره به اقدامات دفتر سیاسی استانداری خراسان رضوی طی یک سال اخیر، اظهار کرد: فعالیت‌های این دفتر به حوزه‌های کارگری، احزاب، اقوام و مذاهب، دانشجویی، تقسیمات و انتخابات تفکیک می‌شود. برگزاری نشست با حضور معاون سیاسی استاندار و نخبگان کارگری و جلسه کمیسیون کارگری با هدف تبیین دستاوردهای دولت در این حوزه و حمایت از تولید، بخشی از فعالیت‌های ما بوده است.

وی افزود: نشست‌های رسانه‌ای با حضور معاون سیاسی و حضور در جلسات شورای اداری از فعالیت‌های ما در این زمینه بوده است. همچنین ۲۰ مورد کمسیون کارگری شتا با ۱۰۸ بند مصوبه برگزار و از ۱۷ شهرستان بازدید و مشکل ۴۸ واحد تولیدی رفع شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص انتخابات آتی نیز فعالیت‌هایی به منظور تبیین اهداف انتخابات و دستاوردهای دولت انجام شده است. آسیب‌شناسی انتخابات در کلیه حوزه‌های انتخابیه، شناسایی ۱۵ گروه مرجع در خصوص مشارکت انتخابات و برگزاری جلسات تبیینی با آن‌ها، ظرفیت‌شناسی حوزه‌های انتخابیه و فعال کردن دبیرخانه ستاد انتخابات استان برای تهیه بولتون انتخابات هر حوزه انتخابیه با توجه به چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از فعالیت‌های سال گذشته در این حوزه است. 

فریدنیا در خصوص فعالیت‌های استانداری در حوزه احزاب، بیان کرد: دیدار با اعضای خانه احزاب و تشکل‌های سیاسی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های سیاسی استان و حضور به عنوان ناظر بر انتخابات هیات مدیره تشکل‌های صنفی، تخصصی و کانون‌های بازنشستگی از اقدامات دفتر امور سیاسی استانداری در حوزه احزاب است.

وی با بیان اینکه چهار پرونده برای مجوز فعالیت احزاب جدید در استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته سعی کردیم با افزایش نشست‌های تبیینی با گروه‌های سیاسی در تمام سطح استان، ارتباطی موثر با آن‌ها ایجاد کنیم و در راستای ساماندهی احزاب گام برداریم. 

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی نیز فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است، گفت: برگزاری منظم کمسیون‌ها و کارگروه‌های دانشجویی شتا در مشهد و شهرستان‌ها، ارتباط با تشکل‌های دانشجویی و انعکاس درخواست آن‌ها به مسئولین مربوطه، بازدید میدانی از دانشگاه‌های استان و بررسی و اخذ برنامه‌های دانشگاهی در سال تحصیلی جدید بخشی از این فعالیت‌هاست. 

فریدنیا اضافه کرد: شناسایی دانشجویان فعال فرهنگی و توانمندسازی آنان در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، همکاری در برگزاری طرح‌های حامیم و طرح ولایت، برگزاری طرح راهیان نور برای آشنایی دانشجویان با مناطق جنگی و برگزاری طرح راهیان پیشرفت بخش دیگری از فعالیت‌های ما در حوزه دانشجویی بوده است. 

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با اشاره به ناآرامی‌های سال گذشته بیان کرد: از روسای دانشگاه‌ها در خصوص خروجی کمیته انضباطی و انتظامی در سطح دانشگاه‌ها مطالبه‌گری شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلفی نظیر دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان با اولویت حاشیه شهر و بازدید از مساجد و هیات‌های مذهبی شاخص حاشیه شهر و دیدار با هیات امنای آنان برگزار شده است. در این دیدارها شهرداران برخی مناطق و اعضای شورای شهر مشهد جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی حضور داشتند.

فریدنیا در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد شهرستان میان‌جلگه و بخش هزارمسجد نیز از اقدامات دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری در حوزه تقسیمات بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha