• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402060100053
  • خبرنگار : 50184

ظهور ستاره‌های جدید در "ساندای" بانوان کرمانشاه و پای لنگ "تالو"

ظهور ستاره‌های جدید در "ساندای" بانوان کرمانشاه و پای لنگ "تالو"

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ووشو استان کرمانشاه پس از درخشش دختران سانداکار کرمانشاهی در رقابت های قهرمانی آسیا، از تلاش برای تقویت بخش تالوی ووشوی استان هم خبر داد.

اشکان دلفانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری رقابت های ووشو جوانان قهرمانی آسیا، اظهار کرد: دراین رقابت ها در بخش ساندای دختران تنها سه ملی پوش از کشورمان حضور داشتند که هر سه آنها از کرمانشاه بودند.

وی با بیان اینکه این سه دختر سانداکار کرمانشاهی در این مسابقات خوش درخشیدند، افزود: دیانا رحیمی در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا و ستایش براتی در وزن منفی ۵۶ کیلوگرم و روژان فتاحی در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

رئیس هیات  ووشو استان اضافه کرد: دیانا رحیمی سال گذشته در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور اندونزی هم توانست به مدال طلا دست پیدا کند و از سوی فدراسیون بین المللی ووشو به عنوان ستاره نوظهور جهان در بخش ساندا معرفی شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خواهر این بانوی ووشوکار کرمانشاهی یعنی محنا رحیمی هم در رده سنی بزرگسالان در تیم ملی ووشو بانوان کشورمان حضور دارد.

دلفانی در ادامه از رشد ووشو بانوان کرمانشاه در چند سال اخیر یاد کرد و گفت: ووشو بانوان در کرمانشاه که طی سالهای گذشته همواره با نام مریم هاشمی گره خورده بود، در حال حاضر شرایط ایده آلی را سپری می کند و شاهد ظهور ستاره های جدیدی در آن هستیم.

وی که چندماهی است ریاست هیات ووشو استان را بدست گرفته، افزود: درخشش امروز بانوان ووشوکار کرمانشاهی حاصل تلاش های چندسال اخیر مسئولین پیشین هیات و مربیان این رشته در استان است که روی رده های سنی پایه سرمایه گذاری و قهرمان پروری کردند و اکنون حاصل آن را می بینیم.

رئیس هیات ووشو استان در ادامه در خصوص ضعف های بخش تالو هم گفت: علیرغم اینکه وضعیت بسیار خوبی را در بخش ساندا داریم، اما در بخش تالو ضعیف هستیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده در این بخش هم قدرتمند شویم.

وی یادآورشد: تا حدود ۱۶ سال پیش کرمانشاه در بخش تالو روزهای خوبی را داشت، اما متاسفانه با گذشت زمان ضعیف و ضعیف‌تر شد و به جایی رسید که هیچ قدرتی در این بخش نداشتیم.

دلفانی در ادامه گفت: در بخش آقایان هم برنامه ریزی هایی شده تا بتوانیم مانند بخش بانوان درخشش داشته باشیم و در این راستا از ابتدای امسال پنج نفر از ووشوکاران پسر نوجوان و جوان استان برای اولین بار در طول تاریخ ووشو مردان ما به تیم های ملی دعوت شدند.

به گفته این مسئول، به منظور تقویت ووشو پسران و دختران استان در رده سنی جوانان، کرمانشاه امسال در مسابقات لیگ کشوری در هر دو بخش تیم اعزام خواهد کرد.

تیم ملی ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب هشت مدال طلا، سه نقره و دو برنز دختران و پسران ووشوکار در دو بخش ساندا و تالو در مجموع امتیازها در جایگاه سومی قرار گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha