• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402060100194
  • منبع : بازار

افزایش دوام بتن با دوغاب میکروسیلیس کپکو

افزایش دوام بتن با دوغاب میکروسیلیس کپکو

قطعاً می‌دانید که تمامی پروژه‌های عمرانی هزینه‌بر و زمانبر هستند چه بسا اینکه برای طراحی و اجرای آنها نیاز به نقشه‌های مهندسی دقیق است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت کپکو، تنها طراحی نقشه و در نظر قرار دادن شرایط کافی نیست، بلکه از مواد و مصالح بسیار مختلفی برای ساخت بتن و اجرای پروژه استفاده می‌کنند.

هر یک از این مصالح مانند دوغاب میکروسیلیس باید بر اساس استانداردها و با درصد مورد نیاز باشند، در غیر این صورت می‌تواند باعث به‌ وجود آمدن مشکلات بزرگ و حتی گاهی نابودی پروژه شود.

از این رو قبل از اجرای بتن آزماش‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند که یکی از مهم‌ترین آنها آزمایش RCPT است. در واقع به منظور اطلاع از میزان نفوذ یون کلراید و میزان دوام بتن این آزمایش استفاده می‌شود. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

افزایش دوام بتن با دوغاب میکروسیلیس کپکو

آزمایش RCPT (نفوذپذیری یون کلراید تسریع شده)

آزمایش RCPT میزان نفوذپذیری را تعیین می‌کند؛ در واقع بر اساس نفوذ تسریع‌شده یون کلراید انجام می‌شود. این یون پس از نفوذ به داخل بتن باعث خوردگی میلگردها خواهد شد. به منظور بررسی میزان یون کلراید نفوذی به بتن، این آزمایش اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای تمامی پروژه‌های عمرانی بتنی باید آزمایش خوردگی انجام شود تا درصد بالایی از یون کلراید نفوذپذیر به داخل بتن در داخل بتن اصلاح گردد. البته آزمایش RCPT مطابق با استاندارد ASTM C1202 انجام می‌شود. برای این پروسه از یک نمونه بتن اشباع شده استفاده می‌کنند.

این نمونه در داخل محلول ۳ درصد نمک طعام و همچنین ۰/۳ نرمال سود قرار می‌گیرد. حال اینکه اختلاف پتانسیل ۶۰ ولت دو سر این نمونه و مقدار جریان الکتریکی عبوری از آن به مدت ۶ ساعت اندازه‌گیری می‌شود.

چنانچه جریان عبوری به‌ دست آمده رقمی بالا باشد، ‌یون‌های کلراید به‌ راحتی حرکت می‌کنند و نفوذپذیری آنها نیز در بتن بسیار زیاد است. البته به این مسئله نیز دقت داشته باشید که نفوذ یون کلراید سریعاً اتفاق نمی‌افتد و بستگی به شرایط مختلف دارد.

گاهی حتی ممکن است این یون تحت تأثیر برخی شرایط ماه‌ها و یا سال‌ها بعد به داخل بتن نفوذ کند. بی‌شک که این نفوذپذیری باعث می‌شود تا دوام بتن کاهش یابد. گاهی برای کنترل چنین مشکلاتی از مواد افزودنی خاصی استفاده می‌شود. موادی چون میکروسیلیس، دوام بتن را افزایش می‌دهد.

دلیل وجود یون کلراید در بتن و تأثیرات آن

معمولاً خوردگی چنین بتن‌هایی بیشتر از بتن‌هایی که در آب قرار دارند، خواهد بود. همچنین این ماده شیمیایی باعث فرسایش و شوره زدن بتن می‌شود. نفوذ کلراید در بتن می‏‌تواند تحت شرایط مختلفی اتفاق می‌افتد. اگر شما از آب دریا در مخلوط بتن استفاده کرده باشید، قطعاً درصد بالایی از کلراید نیز در آن وجود دارد.

افزایش دوام بتن با دوغاب میکروسیلیس کپکو

عوامل تأثیرگذار بر مقاومت فشاری بتن

بتن تحت تأثیر شرایط مختلف و به ویژه استاندارد نبودن مواد از نظر کیفیت و حجم استفاده ممکن است آسیب‌پذیر باشد. حتی بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته می‌توان گفت مقاومت فشاری بتن به مرور زمان افزایش می‌یابد.

✓ نسبت آب سیمان

هر چه مقدار نسبت آب به سیمان افزایش یابد، مقاومت فشاری کاهش و تبخیر آب بتن افزایش یافته و در نتیجه سبب نشست و افت سطحی بتن در هنگام گیرش می‏‌شود. لذا احتمال ترک خوردگی بتن افزایش می‌‏یابد و منجر می‌شود که مواد مضرر از آن ناحیه به داخل بتن نفوذ کنند.

✓ شرایط محیطی

از اساسی‌ترین نکات به منظور افزایش طول عمر بتن شرایط محیطی است. تمامی سازه‌های بتنی در معرض یخ‌زدگی، باران، مواد شیمیایی و غیره قرار می‌گیرند. اما چنانچه به تناسب شرایط آب‌وهوایی بتن را با استفاده از افزودنی‌های مورد نظر مقاوم کرده باشید، هرگز استحکام آن تحت تأثیر شرایط اقلیمی کاهش نمی‌یابد. موادی چون دوغاب میکروسیلیس برای افزایش دوام بتن استفاده می‌شوند.

✓ دما

برای افزایش مقاومت بتن، دما تأثیر بسیار زیادی دارد. با افزایش دما واکنش هیدراتاسیون نیز افزایش پیدا می‌کند. قطعاً که این واکنش باعث ایجاد منافذ زیادی می‌شود که تأثیر بسیاری بر مقاومت بتن خواهد داشت.

معرفی دوغاب میکروسیلیس کپکو

بتن به عنوان اصلی‌ترین محصول پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود. حال برای ساخت بتن از مواد یا ترکیبات بسیار زیادی استفاده می‌کند که هر یک به منظور تغییر خاصیت فیزیکی یا شیمیایی آن خواهد بود. اما قبل از اجرای پروژه، آزمایش‌هایی روی بتن صورت می‌گیرد تا از دوام بتن و طول عمر آن اطمینان حاصل شود.

آزمایش RCPT یکی از مهمترین آزمایش‌هایی است که بر اساس استانداردهای جهانی آن را انجام می‌دهند. برای اطلاع از میزان نفوذ یون کلراید از این آزمایش استفاده می‌کنند. مهندسین باید بدانند که یون کلراید تا چند درصد و با چه قدرتی به داخل بتن نفوذ دارد و از این رو با به کارگیری برخی از مواد افزودنی بتن می‌‏تواند آن را کنترل کند.

قطعاً شما هم با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمایش RCPT، به دنبال محصول میکروسیلیس یا محصول دوغاب میکروسیلیس هستید که می‌‏توانیم به شما محصول شرکت تولیدی مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) با نام تجاری Silurry 500 معرفی کنیم. شرکت همگرایان تولید (کپکو) یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید انواع مواد افزودنی شیمیایی بتن است.

سطح کیفیت محصولات این مجموعه عالی بوده و با قیمت‌های کاملاً اقتصادی عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 02189331 با ما در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha