• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060100278
  • خبرنگار : 50295

چه نوع خدماتی برای معلولان در منزل ارائه می‌شود؟

چه نوع خدماتی برای معلولان در منزل ارائه می‌شود؟

ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات توانبخشی در منزل برای افراد دارای معلولیت به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان، نوع، شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی ارائه می‌شود.

نعمت ملکی صبح امروز (۱ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، درباره حق پرستاری و مددکاری برای افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده‌ها به نگهداری فرزندان خود در مراکز شبانه‌روزی، با بررسی شرایط  توانخواه مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توان‌خواه اقدام می‌شود تا فرد در بستر خانواده از حمایت‌های بهزیستی برخوردار شود.

وی با اشاره به خدمات توانبخشی در منزل برای افراد دارای معلولیت، افزود: به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان و نوع، شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی، سه نوع خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی، پرستاری، مددکاری و ویزیت پزشک به افراد دارای معلولیت نیز ارائه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: خدمات توانبخشی توسط تیم‌هایی متشکل از پزشک، روانشناس، گفتار درمانگر، مددکار، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و پرستار ارائه می‌شود و هر ۶ ماه نیز ارزیابی کلی از وضعیت خدمات ارائه شده و پیشرفت فرد دریافت‌کننده خدمت صورت می‌گیرد.

ملکی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری نیز حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی توانبخشی ۴۰ درصد افزایش، افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از هفته دولت سال گذشته تاکنون از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده کرده و ماهیانه مبلغی به عنوان حق‌پرستاری دریافت می‌کنند.  

وی خاطرنشان کرد: ۳۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بر حق پرستاری کمک هزینه ماهانه و مستمر دریافت می‌کنند و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری و حق پرستاری ضایعه نخاعی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha