• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402060100391
  • خبرنگار : 50124

یک مسئول عنوان کرد

سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت است

سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت استان است.

 به گزارش ایسنا، مسعود ترابیان اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر چشمه کوهرنگ و ۳۰ حلقه چاه در دشت شهرکرد تأمین کننده آب شهرکرد هستند، اظهار کرد: سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت استان است و نزدیک به ۴۰ لیتر بر ثانیه آب نیز از تصفیه خانه سامان به مخازن شهرکرد وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک برای ما کیفیت آب ورودی شبکه است، ادامه داد: در خصوص آب بروجن گفته شده که نیترات، بالای ۵۰ میلی گرم در لیتر است که حرف درستی نیست زیرا حتی اگر در دو یا سه چاه هم عدد نیترات بالاتر از ۵۰ باشد، با توجه به اینکه وارد تصفیه خانه می‌شود و با دیگر آب‌ها مخلوط می‌شود نیترات به زیر ۵۰ می‌رسد و این مهم توسط ناظران علوم پزشکی کنترل می‌شود.

ترابیان در خصوص بوی فاضلاب ورودی شهر بروجن، توضیح داد: در این خصوص، به تازگی یک تانکر لجن‌گیری از آب با سیستم نوین نصب شده است تا حجم لجن در آب تقلیل یابد و بو از بین برود، ضمن اینکه اصلاحاتی در فرآیند تصفیه هم برنامه‌ریزی شده است که در روزهای آینده تکمیل می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان بیان کرد: پساب بروجن نیز به مجموعه فولاد واگذار شده تا بوی نامطبوع از بین برود.

ترابیان با اشاره به وضعیت فاضلاب شهرهای فرادنبه، بلداجی و سفیددشت، توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب فرادنبه مراحل پایانی را طی می‌کند و تا یک ماه دیگر به مدار بهره‌برداری خواهد رسید. فروش انشعاب فاضلاب این شهر از دیروز آغاز شده و استقبال مردم خوب بوده است و نصب انشعابات هم آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بلداجی، در هفته دولت افتتاح تصفیه خانه فاضلاب را داریم که فاز تکمیلی این پروژه را شامل می‌شود تا تمام بن‌بستها و نقاط شهر را پوشش دهد و تا یکماه آینده صدر در صد این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. در سفیددشت نیز مطالعات فاز ۲ تصفیه خانه در دست اقدام است.

لردگان با بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح در چهارمحال و بختیاری

در ادامه علی زاهدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۵۳ پرورژه در استان همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: بیشترین تعداد پروژه کلنگ‌زنی در شهرستان لردگان با ۶۵ پروژه، شهرستان شهرکرد با ۳۹ پروژه، شهرستان بروجن با  ۲۹ پروژه، شهرستان کوهرنگ با ۱۶ پروژه و شهرستان کیار با  ۱۵ پروژه هستند.

وی افزود: شهرستان بروجن با ۵۰۰۰ میلیارد تومان، شهرستان شهرکرد با ۲۰۰۰ میلیارد تومان، شهرستان بن با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، شهرستان کوهرنگ با ۵۰۰ میلیارد تومان و شهرستان لردگان با ۱۵۰۰ میلیارد تومان بیشترین اعتبار مورد نیاز برای کلنگ‌زنی را داشته‌اند.

زاهدی خاطرنشان کرد:  شهرستان لردگان با  تعداد ۱۵۳ پروژه، شهرستان شهرکرد با تعداد ۱۵۰ پروژه، شهرستان بروجن با تعداد ۷۳ پروژه، شهرستان کیار با تعداد ۶۱ پروژه و شهرستان کوهرنگ با تعداد ۶۱ پروژه شهرستان‌های با بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح در استان طی هفته دولت بوده‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha