• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402060201011
  • خبرنگار : 50233

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران در آستانه درهای باز با "بریکس"

ایران در آستانه درهای باز با "بریکس"

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل سازنده بین دولت و مجلس در دو سال اخیر گفت: ریل‌گذاری مجلس زمینه‌ساز حرکت روبه جلو قطار پیشرفت دولت است و در حقیقت تا نمایندگان مردم در خانه ملت، ریل‌گذاری درستی انجام ندهند بستر برای حرکت قطار پیشرفت کشور با تلاش دستگاه‌های اجرایی فراهم نمی‌شود.

عباس گلرو ۲ شهریورماه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت در شهرستان سمنان با تحریم های ظالمانه غرب اشاره و اظهار کرد: وحدت بین قوا و خصوصا مجلس و دولت سبب شده که راهبرد رهبری معظم انقلاب که خنثی‌سازی تحریم‌ها ست، محقق شود.

وی با بیان اینکه تفکیک قوا در عین تقسیم وظایف و همکاری نزدیک و صمیمانه از برکات نظام جمهوری اسلامی و خون شهداست تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه در خصوص رابطه بین دولت و مجلس به دوگانه تخریب و تقریب اشاره فرمودند. خوشبختانه روابط بین دولت و مجلس در این دو سال دولت آیت الله رئیسی در مدار تقریب بوده و همین باعث خنثی سازی تحریم‌ها شده است.

هم دولت و هم نمایندگان مجلس "وکیل‌المله" هستند

وی کارنامه دو قوه مقننه و مجریه در این دو سال را درخشان ارزیابی و خاطرنشان کرد: برخی‌ها با طرح یکدست شدن قوا به دنبال تخریب هستند.خوشبختانه مجلس هم در قانونگذاری و هم در رصد و نظارت عملکرد موفقی داشته و به وظایف قانونی خود به درستی عمل کرده است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: برخلاف تبلغات برخی‌ها؛ هم دولت و هم نمایندگان مردم در مجلس "وکیل‌المله" بوده و در راستای اعتلای انقلاب و نظام حرکت می کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس افزایش لوایح در مقایسه با طرح‌ها را نمودی از ارتباط خوب مجلس و دولت برشمرد و گفت: چنانچه مجلس و دولتی با هم روابط خوبی نداشته باشند شمار طرح‌ها به تدریج افزایش می یابد اما همکاری و تقریب این دو قوه سبب می شود که شمار لوایح در مقایسه با طرح ها افزایش بیابد چرا که مجلس هر کاری بخواهد انجام دهد، دولت آن را در قالب یک لایحه ارائه می دهد.

همیشه "غضنفر"هایی در پی تخریب روابط‌ند

وی با بیان اینکه دولت و مجلس همواره به اولویت های ملی توجه ویژه داشتند افزود: علی رغم این همکاری موثر و نزدیک همواره برخی ها به دنبال آسیب به این وحدت و همدلی هستند در واقع همیشه "غضنفر"هایی هستند که در پی تخریب این روابط‌ند و با قصد و هدف تخریب به طرح برخی مسائل می پردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تمجید از سیاست های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی پرداخت و اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی عملکرد بسیار موفقی در حوزه سیاست خارجی و ارتباط با دنیا داشته که جای تقدیر دارد.

تنوع‌بخشی به روابط خارجی دستاورد دولت در سیاست خارجی

دکتر گلرو تنوع‌بخشی به روابط خارجی را دستاورد مهم دولت در حوزه سیاست خارجی خواند و افزود: دولت سیزدهم در تنوع بخشی به سیاست خارجی و به خصوص ارتباط با حوزه  های مختلف و از جمله امریکای لاتین، شرق، کشورهای همسایه و منطقه و...بسیار موفق بوده است.

ایران در آستانه درهای باز با "بریکس"

وی توجه به چند جانبه گرایی را دیگر توفیق دولت در حوزه سیاست خارجی ارزیابی و اضافه کرد: دولت با عضویت در سازمان همکاری شانگهای گام بلندی در حوزه شکست تحریم ها برداشت.

"ایران" در آستانه درهای باز با "بریکس"
وی در همین راستا به عضویت کشورمان در اتحادیه بریکس پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی با عضویت در اتحادیه بریکس به پشت دروازه و در آستانه ی درهای باز رسیده و انشالله با عضویت ایران در این اتحادیه شاهد خنثی سازی بیشتر تحریم ها خواهیم بود چرا که عضویت ایران در این دو سازمان مهم، فرصت های جدیدی برای کشورمان ایجاد می کند.

گلرو از تغییر نگاه از مناطق برخوردار به مناطق غیربرخوردار به عنوان دیگر دستاورد مهم دولت سیزدهم نام برد و افزود: در این دو سال بخش مهمی از بودجه ها به سمت مناطق غیربرخوردار هدایت شده است که جای تقدیر دارد.

این نماینده اصولگرا ادامه داد: نگاه کلان و راهبردی دولت سیزدهم در حل مشکلات، جهش مسکن و اقتصاد دانش بنیان، محرومیت زدایی از روستاها و سوق دادن بودجه از حوزه برخوردار به حوزه غیر برخوردار، بسیار ارزنده است.

وی به نمودهایی از این توفیقات در سه شهرستان حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد:  در سطح استان نیز این مهم را در بحث گازرسانی، آب شرب، راه، اینترنت و سایر موارد در روستاها با مدیریت استاندار محترم شاهدیم ، که این امر نشان از همکاری دولت و مجلس دارد .

نماینده مردم سمنان گفت: در حوزه شهری نیز در تلاش برای رفع محرومیت زدایی هستیم و زیرساخت های بسیار ارزنده ای به خصوص در حوزه درمانی و پزشکی و دانش بنیان در شهرستان های حوزه انتخابیه در حال تحقق است.

مشکل آب سمنان حل می‌شود

وی با اذعان به اینکه آب شرب در استان ما در وضعیت بحرانی قرار دارد وعده داد: با اجرای طرح های دولت مردمی مشکل کم آبی در استان سمنان حل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسوولان دولت و مجلس در استان و سطح ملی، گره‌هایی که در پروژه های تامین آب استان وجود داشت برطرف شده و کار با شتاب در حال انجام است.

آمادگی فرودگاه سمنان برای پرواز در اربعین

وی از آمادگی فرودگاه سمنان برای پرواز در ایام منتهی به اربعین خبر داد و گفت: پس از پیگیری و تحقق مرز هوایی فرودگاه سمنان، پیگیری طی یکسال گذشته برای تکمیل ترمینال فرودگاه سمنان انجام و امروز سالن برای پرواز آماده است، مجوز پرواز از فرودگاه سمنان به مقصد نجف اخذ شده است که در تاریخ های اعلامی انجام می شود، از دولت و تمامی کسانی که برای این مهم همکاری داشتند، تقدیر می کنم.
وی با اشاره به همراهی دولت در اعطای مرز هوایی به فرودگاه سمنان افزود: سمنان آخرین مرکز استانی بوده که فرودگاه آن مجوز مرز هوایی را اخذ کرده است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس اظهار امیدواری کرد: در آینده زمینه برای پرواز به حج و سوریه نیز از فرودگاه سمنان فراهم شود.

وی از برقراری پرواز بین سمنان و نجف در این ماه خبر داد و یادآوری کرد: فرودگاه سمنان در اربعین امسال دو پرواز در مسیر رفت و دو پرواز در مسیر برگشت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha