• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060201070
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

برپایی موکب اهل سنت گلستان در مهران

برپایی موکب اهل سنت گلستان در مهران

ایسنا/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برپایی موکب‌های دلدادگان حسینی در مرز مهران و تعدادی از شهرستان های استان توسط برادران اهل سنت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی گرزین روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید با آموزش‌های لازم به فعالان رسانه‌ای و زائران علاقه‌مند، زمینه را فراهم کنیم تا علاوه بر اصحاب رسانه زائران نیز با عنوان زائرخبرنگار لحظات ناب و ارزشمند حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی بزرگ اربعین را ثبت و به دنیا مخابره کنند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم گرگان در سال گذشته از برپایی مواکب جاماندگان حسینی بیان کرد: سال گذشته هر شب به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مردم گرگان از موکب‌های جاماندگان بازدید کردند که این عدد در مقایسه با کل تعداد زائران اربعین سال قبل گلستان که عدد ۵۰ هزار نفر بود، عدد بزرگ و قابل تاملی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه امسال علاوه بر شهرستان گرگان تعداد ۳۰۰ موکب دلدادگان حسینی در ۹ شهرستان دیگر استان برپا می‌شود، گفت: مواکب دلدادگان حسینی امسال از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی خواهند داشت و غرفه‌های فرهنگی ویژه پاسخ گویی به مسائل نوجوانان به طور ویژه فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ موکب برای حضور در مواکب دلدادگان گرگان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیاده‌روی روز اربعین در دو نقطه استان گلستان همچون امامزاده عبدالله(ع) گرگان و یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس به صورت متمرکز برگزار می‌شود و علاوه بر آن همین مراسم در سایر امامزاده‌هایی که مورد رجوع مردم است نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال مراسم اربعین حسینی علاوه بر خیابان اربعین در محلات شهرستان گرگان نیز برگزار می‌شود، گفت: در هر محله یک امامزاده، مسجد، حسینیه و یا خانه شهید وجود دارد که خانواده‌هایی که در پیاده‌روی متمرکز اربعین نمی‌توانند حضور پیدا کنند در محله خود به نیابت زیارت اربعین به سمت این مکان‌های حرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت ۲۵ موکب در ایام اربعین امسال در کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: این موکب‌ها در مسیر بین کربلا و نجف، کاظمین، سامرا، طفلان مسلم و در مرز مهران مشارکت خواهند کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مرز مهران یک موکب اختصاصی از استان گلستان توسط برادران اهل سنت در حال برپا شدن است و علاوه بر آن به مناسبت اربعین حسینی و شهادت حضرت محمد(ص) در دهه آخر صفر در گرگان، آق‌قلا، گنبدکاووس، کلاله و بندرترکمن هم چندین موکب اهل سنت برپا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha