• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402060201077
  • خبرنگار : 50294

بە مناسبت هفتە دولت:

افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه همزمان با طلیعە هفتە دولت در سنندج

افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه همزمان با طلیعە هفتە دولت در سنندج

ایسنا/کردستان بە مناسبت هفتە دولت استاندار کردستان، شهردار سنندج، اعضای شورای شهر سنندج از پروژەهای آمادە افتتاح در سطح شهر سنندج بازدید کردند.

امروز پنج‌شنبە ۲ شهریور ماە و در نخستین روز از آغاز هفتە دولت، چندین طرح و پروژە ورزشی، آموزشی و ارتباطی در سطح شهرستان سنندج افتتاح و بە بهرەبرداری رسید.

افتتاح مدرسە ۹ کلاسە حضرت ولیعصر (عج) در سنندج

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال جاری تلاش بر این است کە حدود ۳۲۰ هزار نفر دانش‌آموز و ۲٤ هزار نفر فرهنگی سازماندهی و توزیع کتب درسی بە موقع انجام شود.

ناظمی جلال عنوان کرد: امیدواریم امسال بر اساس شعاری کە تحت عنوان "دانش‌آموز با نشاط، مدرسە پویا با توسعە عدالت آموزشی و مشارکت اولیا" برای خروجی مهر در نظر گرفتە شدە، حرکت کنیم.

وی در افتتاح مدرسە حضرت ولیعصر (عج) کە بە مناسبت نخستین روز از هفتە دولت بیان کرد: این مدرسە ۹ کلاسە در نقطە پرجمعیت شهر سنندج و منطقە قدیمی قرار گرفتە و در قالب پروژەهایی کە برای سال ۱٤۰۲-۱٤۰۳ دراختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، در حال بهرەبرداری است.

در ادامە مرادی مدیرکل نوسازی استان کردستان گفت: این پروژە بە نام حضرت ولیعصر (عج) مزین و با همت و تلاش موسسە موج مهربانی از استان فارس ٤ میلیارد تومان بە این پروژه کمک مالی شدە است.

وی عنوان کرد: در مجموع این پروژە با اعتباری بالغ بر ۱٦ میلیارد تومان اتمام و تحویل دانش‌آموزان دادە خواهد شد.

مرادی اضافە کرد: پروژە مدرسە ولیعصر در قالب ٨٥ پروژە آموزشی کە در سطح استان کردستان برای ابتدای سال تحصیلی در قالب ۳۲٦ کلاس درس تدارک دیدە شدە و برای اتمام این پروژەها اعتباری بالغ بر ٤۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتە شدە است.

افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه همزمان با طلیعە هفتە دولت در سنندج

افتتاح ۱۳ پروژە ارتباطی بە مناسبت آغاز هفتە دولت در سنندج

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان کردستان گفت: نخستین روز از هفتە دولت با نام دولت مردم، دیپلماسی هوشمند و عزتمند نامگذاری شدە است.

آرام حیدری عنوان کرد: از یک هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان کە ماموریت دولت و وزارت ارتباطات است یک هزار و ۱۱٥ روستا متصل بە اطلاعات ملی هستند کە در واقع اولویت دولت اتصال همە روستاها بە شبکە ملی اطلاعات است.

حیدری افزود: از مجموع یک هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۲۹۲ روستا را در برنامە داشتیم کە ۱٦۹ روستا اتصال بە شبکە اطلاعات آنان برقرار شدە است.

وی ادامە داد: ٨٦ درصد از روستاهای شهرستان سنندج بە شبکە ملی اطلاعات متصل هستند کە این میزان بالاتر از میانگین استانی است.

حیدری تصریح کرد: احداث سایت فورجی در روستاهای صادق آباد، سراب میرزا، تفتیله، دلو و سایت جاده‌ای قلغه جوق و شیخان، اتصال هشت روستا به شبکه ملی اطلاعات، احداث چهار باجه پست بانک روستایی در راستای اجرای عدالت اجتماعی، تاسیس پنج دفتر پیشخوان شهری و ۲ دفتر روستایی خدمات دولت از دیگر پروژه‌هایی بود که در نخستین روز از هفتە دولت افتتاح شدە است.

افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه همزمان با طلیعە هفتە دولت در سنندج

افتتاح تصفیە خانە قلیان در نخستین روز از هفتە دولت

استاندار کردستان گفت: بە مناسبت هفتە دولت مجموع ۳۷۱ پروژە را با اعتباری بالغ بر ٥ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

اسماعیل زارعی کوشا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از پروژەها با اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز بە مناسبت هفتە دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

زارعی کوشا اضافە کرد: تصفیەخانە قلیان پروژە بسیار مهم و محوری است و با کار جهادی ظرف دو سال از ٥۰ درصد بە ۱۰۰ درصد رسیدبا اعتباری بالغ بر ٤۰ میلیارد تومان تکمیل و ٦۰۰ متر مکعب فاضلاب قلیان را تصفیە می‌کند.

وی ادامە داد: بە لحاظ زیست محیطی پروژە تصفیەخانە قلیان بسیار حائز اهمیت است.

افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه همزمان با طلیعە هفتە دولت در سنندج

افتتاح و بازگشایی ۲ زمین چمن مصنوعی نایسر سنندج

شهردار سنندج گفت: ٤ میلیارد تومان بودجە از محل اعتبارات داخلی برای پروژە احداث زمین چمن مصنوعی نایسر سنندج صرف شدە است.

انور رشیدی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱٤۰۱ تاکنون ٨۰ هزار متر مربع در نایسر سنندج آسفالت انجام شدە و امیدواریم با اقدامات انجام شدە تا پایان فصل عمرانی این مهم بە ۱۰۰ هزار متر مربع برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha