• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402060201088
  • خبرنگار : 71402

بی‌اعتنایی مردم کره جنوبی به مانور دفاعی

بی‌اعتنایی مردم کره جنوبی به مانور دفاعی

کره‌جنوبی در بحبوحه تهدیدهای هسته‌ای و موشکی فزاینده کره‌شمالی، اولین رزمایش دفاع هوایی سراسری خود را در شش سال اخیر برگزار کرد اما ظاهرا با استقبال مردمی مواجه نشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مانورها یک عنصر کلیدی از تمرینات سالانه دفاع مدنی اولچی است که در کنار مانورهای سپر آزادی اولچی برگزار می‌شود. سربازان کره‌جنوبی و ایالات متحده از روز دوشنبه این مانورها را آغاز کردند تا واکنش‌ها به حمله کره‌شمالی یا سایر موارد احتمالی را بهبود بخشند.

به گفته وزارت کشور و ایمنی کره‌جنوبی، ساعت ۲ بعدازظهر روز چهارشنبه، آژیر حمله هوایی در هوای بارانی اما گرم به صدا درآمد و از مردم خواسته شد تا به مدت حدود ۱۵ دقیقه از خیابان‌ها خارج شوند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم چندان با این مانور همراهی نکردند.

بسیاری از عابران پیاده به این آژیر هشدار توجه نکردند و عجله‌ای برای یافتن پناهگاه‌های تعیین شده یا فضاهای زیرزمینی نشان ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۲ ۱۳:۱۵

استفاده از اصطلاح تهدیدات از سوی کره شمالی٫ جنبه یک جانبه گرایی و دفاع از کره جنوبی دارد. سر منشا بحران کره٫ مانند بحران اوکراین و بیشتر بحران‌های جهانی در بعد از جنگ جهانی دوم امریکا بوده و این کشور در هر نقطه از جهان که حضور داشته٫ ثمره ای جز جنایت٫ جنگ های داخلی و نابودی کشورها در بر نداشته است. کره جنوبی هم اکنون به همراه ژاپن در همکاری با امریکا٫ نه تنها بحران کره را تشدیدتر خواهد مرد که به خاطر میل امریکا به جنگ با چین برای حفظ سیطره ی نامیمون خود بر جهان٫ کل منطقه را به انبار باروت و بمب هسته ای تبدیل می کند. بنابراین مانند تمام بحران های دیگر بهتر است در تمام مقالات از سر منشا آن سخن گفت و از همپالگی های خواسته یا ناخواسته با شرورترین و توتالیتر ترین سیستم بین المللی که ایالات متحده باشد٫ جلوگیری کرد.