• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060201218
  • خبرنگار : 50471

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد

کاهش ۶۵ درصدی رخداد بیماری‌های دامی در همدان

کاهش ۶۵ درصدی رخداد بیماری‌های دامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای بازبینی فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته توسط دولت است که از دو منظر مسئولان و مردم حائز اهمیت است.

امیرحسین نقی‌پور اظهار کرد: در هفته دولت مسئولان فرصت می‌یابند تا خدمات و اقدامات خود را طی یک‌سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهند و مردم نیز می‌توانند از اقدامات بخش دولتی اطلاع پیدا کرده و به بیان نظرات و انتظارات خود بپردازند

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان همدان در این زمینه با گزارش گیری از سامانه‌های خود در زمینه مقایسه عملکرد این دستگاه در دو سال ابتدایی از دولت سیزدهم با رخدادهای چشمگیری روبرو بوده که نشان دهنده حرکت پیش رونده فعالیت‌های این دستگاه است.

نقی‌پور با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۲۰ میلیون نوبت دام سبک و سنگین در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم، افزود: این آمار در مقایسه با آمار دو سال انتهایی دولت دوازدهم حاکی از رشد ۱۷.۵ درصدی پوشش واکسیناسیون در جمعیت دام سبک و سنگین استان است که این امر موجب کاهش ۶۵ درصدی رخداد بیماری‌های دامی در سطح استان شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان همدان در بحث رصد و پایش بیماری‌های دامی استراتژیک با مراقبت‌های روزانه و برنامه‌ریزی شده به دنبال کاهش رخداد این گونه بیماری‌ها است که طی دو سال گذشته از دولت سیزدهم با انجام بیش از ۱۱۶ هزار تست سل و بروسلوز و افزایش سه درصدی مبارزه با این دو بیماری مشترک روبرو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رشد هشت درصدی میزان جوجه‌ریزی نسبت به دو سال انتهایی دولت دوازدهم، یادآور شد: در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم با تلاش‌های صورت گرفته، بیش از ۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح واحدهای پرورشی استان انجام شده است.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم بیش از ۵۲ میلیون قطعه مرغ زنده برای کشتار روانه کشتارگاه‌های طیور شده که نشان دهنده افزایش هشت درصدی تولید است همچنین در زمینه میزان جوجه‌ریزی صورت گرفته مرغ تخمگذار با افزایش ۱۷ درصدی و در زمینه میزان تلفات با کاهش ۱۴ درصدی تلفات مواجه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و رشد چهار درصدی در تعداد بازدیدهای صورت گرفته، گفت: طی دو سال گذشته از دولت سیزدهم تعداد بیش از ۱۵۸ هزار بازدید صورت گرفته و طی این مدت بیش از ۱۹۹ هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف با تلاش بازرسان و کارشناسان این اداره کل در سطح استان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰۰ مورد معرفی به مراجع قضایی، پلمب تعزیرات و تذکر بهداشتی توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل به افراد متخلف داده شده است، مطرح کرد: طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم بیش از ۵۳۷ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان همدان کشتار شده که نشان دهنده رشد ۹ درصدی در زمینه تولید گوشت قرمز است.

نقی‌پور با اشاره به ضبط و معدوم سازی حدود ۴۱۷ هزار قطعه طیور کشتاری در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم در سطح کشتارگاه‌های طیور استان، تاکید کرد: در این بازه زمانی تعداد بیش از ۴۹ میلیون قطعه طیور زنده در سطح کشتارگاه‌های طیور استان کشتار شده که بیانگر رشد ۳۱ درصدی تولید این محصول است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha