• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060201423
  • خبرنگار : 50242

افتتاح ۷۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی در تویسرکان

افتتاح ۷۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی در تویسرکان

ایسنا/همدان فرماندار تویسرکان از افتتاح و کلنگ زنی ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در شهرستان تویسرکان خبر داد.

حسین افشاری پنجشنبه دوم شهریور در جمع خبرنگاران، با تأکید بر بالا بودن ظرفیت تویسرکان برای سرمایه‌گذاری و جذب بالای سرمایه گذار به شهرستان، گفت: در هفته دولت ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، ۶۵ پروژه قابل افتتاح و ۱۳ پروژه قابل کلنگ ‌زنی است.

وی ادامه داد: اولویت در افتتاحیه ها و کلنگ زنی پروژه‌های مردم محور است و بسیاری از پروژه‌های هفته دولت نیز با این رویکرد انجام می‌گیرد.

افشاری با بیان اینکه مهمترین پروژه هفته دولت بهره برداری از مسکن ملی ۶۰ واحدی شهر سرکان است که در آینده نزدیک به متقاضیان تحویل داده می‌شود، افزود: در همین راستا در بخش نهضت ملی مسکن روستایی ۳۲۳ واحد با ۲۷۱ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی نیز در این هفته به مالکان تحویل داده می شود.

فرماندار تویسرکان مطرح کرد: در مجموع ۳۷۰ واحد از تعهدات نهصت ملی مسکن شهرستان در پایان سال دوم دولت سیزدهم واگذار می‌شود و برای مابقی متقاضیان زمین تأمین شده و به مرحله نقشه و پی‌سازی رسیده است و برای متقاضیان جدید مسکن ملی و خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت، به هر دو خانواده که فرم ج آنها سبز باشد، زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع برای ساخت و ساز تحویل خواهد شد.

وی در ادامه کلنگ زنی دو طرح توسعه شرکت دارویی با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی، بهره برداری و راه اندازی خط تولید آیفون تصویری با ۱۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی، تکمیل زمین چمن مصنوعی شهر سرکان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، افتتاح طرح بهسازی هشت روستا که هزینه آنها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور تأمین شده است، افتتاح برخی پروژه های شهرداری و روکش آسفالت محور تویسرکان به کنگاور را از دیگر پروژه‌های مهم هفته دولت نام برد.

فرماندار تویسرکان از آغاز عملیات اجرایی روشنایی تونل ولایت با ۱۵ میلیارد تومان، طرح توسعه تولید پوشاک، گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی، باسکول ۶۰ تنی، افتتاح گلخانه وپروژه های برق رسانی خبر داد.

وی در ادامه گفت: در هفته دولت طرح آبرسانی ۵۴ روستا با عنوان جهاد آبرسانی با اعتبار ۵۱۹ میلیارد تومان، آبرسانی به مجتمع‌های سد خرمرود و اشترمل شامل ۴۸ روستا، اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه، ۵۰۰۰ مترمکعب مخزن و شش باب ایستگاه پمپاژ به بهره برداری می رسد که نزدیک به ۴۰ درصد از ظرفیت جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان، در تویسرکان به اجرا می رسد.

افشاری اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان از ظرفیت سه شرکت فعال دارو سازی بهره‌مند است و تا پایان امسال با اجرای طرح توسعه این شرکت‌ها و بهره برداری از فاز دوم برخی از این شرکت‌ها عملا شهرستان دارای شش شرکت تولید دارو خواهد شد و قطب داروی غرب کشور تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: با چهاربانده و عریض کردن و ترمیم آسفالت جاده های برون شهری ۷۶ درصد تصادفات منجر به فوت برون شهری در شهرستان کاهش پیدا کرده و تویسرکان از این حیث در استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فرماندار تویسرکان در پایان از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن باباکمال خبر داد و گفت: هدایت سرمایه به بخش تولید در شهرستان باعث افزایش درآمد شد و طی دو سال گذشته ۳۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در تویسرکان انجام شد و به همین علت تویسرکان در این زمینه سال گذشته رتبه اول اشتغال استان را کسب کرد و این مسأله بسیار حائز اهمیت و نتیجه کارگروهی و وحدت و همدلی مردم و مسئولان شهرستان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha