• جمعه / ۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060301585
  • خبرنگار : 50160

استاندار زنجان:

برطرف شدن مشکلات اقتصادی مطالبه مردم است

برطرف شدن مشکلات اقتصادی مطالبه مردم است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: معضلات اقتصادی جزو اصلی‌ترین مشکلات به‌شمار می‌رود، تا جایی که برطرف شدن آن‌ها به مطالبه مردمی بدل شده است.

محسن افشارچی، ظهر امروز، جمعه، سوم شهریور در در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه زنجان به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: برطرف شدن مشکلات اقتصادی از مطالبات مردم است و دولت به‌دنبال گره‌گشایی از مشکلات و امیدآفرینی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اولویت اصلی و اول مردم، مسائل اقتصادی بوده است. یعنی معضلات اقتصادی جزو اصلی‌ترین مشکلات به‌شمار می‌رود تا جایی که برطرف شدن آن‌ها به مطالبه مردمی بدل شده است.

این مسئول با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم باید دولت به طور همزمان به حوزه تجارت داخلی و خارجی توجه کند، افزود: سیاست دولت در حوزه تجارت خارجی، داشتن نگاه متوازن به توانمندی سایر کشورها و بهره‌مندی از آن بوده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه مزیت کشور ما تنها نفت نیست، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم اگر نفت نباشد، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم درست نیست؛ بلکه باید نگاه‌مان به سایر ظرفیت‌های کشور باشد و در این بخش‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار زنجان گفت: تلاش دولت بر این است که دنیا را خلاصه در چند کشور نبینیم و اتفاقا این بسیار خوب است.

وی در ادامه از طرح ملی مسکن به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت یاد کرد و افزود: دیروز با حضور وزیر مسکن تعدادی پروژه مسکن افتتاح شد که این طرح‌ها همچنان ادامه دارد.

استاندار زنجان گفت: علاوه بر این، ۴۵۰ قطعه زمین طی هفته‌ آینده به خانواده‌های دارای سه فرزند در استان اعطا خواهد شد. هدف از این کار جوان‌سازی جمعیت است.

وی وضعیت پیشرفت ساخت مسکن در استان زنجان را خوب و پیشرو ارزیابی کرد و گفت: همواره نیازها و درخواست‌های استانی برای اجرای هر چه بهتر پروژه‌های مسکن ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه زنجان در تأمین زمین و ساخت مسکن‌های ملی جزو استان‌های پیشرو است، اظهار کرد: در ماه‌های آینده نیز تعدادی از واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

استاندار زنجان همچنین به حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله «سرجین بافت» اشاره کرد و گفت: دو هزار نفر در اینجا مشغول به کار هستند و خوشبختانه گره این کار با کمک دولت حل شد.

وی در ادامه به تلاش دولت برای کنترل و مهار تورم اشاره کرد و گفت: جلسات مربوط به این امر به صورت هفتگی و با حضور ‌کارشناسان در حال بررسی است و همه تلاش ما حل این موضوعات است.

افشارچی در ارتباط با فاصله طبقاتی نیز گفت: قبلا این فاصله چهار دهم بود که در این دولت به سی و هشت صدم رسیده است که از دلایل آن می‌توان به مسئله یارانه و حقوق‌ها اشاره کرد.

استاندار زنجان همچنین به بحث خرید گندم اشاره کرد و گفت: تاکنون به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان، گندم در استان زنجان خریداری شده است که پرداخت‌ها و افزایش قیمت در این حوزه موجب بهتر شدن خرید گندم از کشاورزان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha