• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060401849
  • خبرنگار : 50154

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خبر داد:

اعزام ۲۳۰ موکب از استان قم به عراق

اعزام ۲۳۰ موکب از استان قم به عراق

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه امسال ۲۳۰ موکب از استان قم به کشور عراق اعزام می شوند، گفت: علاوه بر اعزام این موکب ها به کشور عراق، استان قم، برای میزبانی از زائران اربعین که جهت زیارت به شهر مقدس قم سفر می کنند نیز آمادگی کامل دارد.

ابوالقاسم مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته، مردم قم افتخار مشارکت و میزبانی را در بهترین شکل در واقعه اربعین دارند.

وی افزود: استان قم با ۲۳۰ موکب به عنوان دومین استان بعد از تهران، بیشترین اعزام موکب را در اربعین خواهند داشت؛  مردم قم در سه موضع در ایام اربعین به خدمت گزاری می پردازند، اولین موضع، عراق و با بیش از ۲۰۰ موکب است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم  تصریح کرد: مرز کرمانشاه و قصر شیرین نیز دومین موضع خدمت رسانی مردم قم به زائران اربعین حسینی است.

وی گفت: میزبانی قبل، بعد و حین برگزاری مراسم اربعین در شهر قم نیز، سومین موقعیتی است که مردم استان قم به زائران اربعین حسینی خدمت گزاری می کنند.

مقیمی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای استقبال از زائرین و آمادگی موکب ها بیش از ۲ تا ۳ ماه پیش در استان قم آغاز شده است، تاکید کرد: آمادگی موکب ها، تهیه اقلام موکب ها، ارسال اقلام موکب ها به کشور عراق و استان کرمانشاه، آمادگی استقرار موکب ها از کشور عراق، استان کرمانشاه و در شهر قم، از جمله برنامه هایی است که مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: تامین اقلام مورد نیاز شهر قم از دستگاه های اجرایی، ارتش، سپاه و سایر حوزه های مردمی و همچنین آغاز فرایند ثبت نام مردم در سامانه سماح، شرکت در مراسم اربعین و بعد هم بازگشت از مراسم اربعین، نیز از مقاطع کاری است که در ستاد تسهیلات زائرین در کمیته های ۱۷ گانه همچون کمیته های سایر استان ها برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه قم در شاهراه مواصلاتی کشور قرار گرفته است، بسیاری از زائران از استان های مختلف برای عزیمت به استان های مرزی به دنبال وسیله نقلیه از قم و همچنین تامین ارز مورد نیاز خود از شهر قم هستند.

مقیمی بیان کرد: بسیاری از زائرین نیز که از کشورهای شرقی وارد کشور می شوند، ترجیح می دهند در شهر قم نیز به زیارت بپردازند، عده ای هم بعد از مراسم اربعین به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می شوند که این مسئله، کار در استان قم را دوچندان می کند.

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: تمهیدات لازم برای شب و روز اربعین که با شب چهارشنبه، شب زیارتی مسجد مقدس جمکران تقارن پیدا کرده است، نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز حضور خواهند داشت که آمادگی میزبانی لازم برای این دسته از زائران هم مهیا است.

مقیمی در پایان یادآور شد: امیدواریم زائران نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و باتوجه به گرمای هوا، برنامه ریزی های لازم را پیش از شروع سفر انجام دهند و سفر معنوی خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha