• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060401969
  • خبرنگار : 50039

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی گلستان خبر داد:

گرگان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن

گرگان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن

ایسنا/گلستان رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن با همکاری انجمن بتن ایران (ICI) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خبرداد.

سیدعرفان حسینی صبح امروز شنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در گفت وگو با ایسنا، در خصوص چگونگی برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن به میزبانی دانشگاه آزاد گرگان اظهار کرد: این مسابقات  ۶ مهرماه سال جاری با همکاری انجمن بتن ایران (ICI) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه علمی با هدف ایجاد انگیزه و پویایی در دانشجویان برای پیگیری دروس تئوری به‌صورت عملی و کاربردی برگزار می‌شود، ادامه داد: آشنایی عمومی جامعه مهندسی با تکنولوژی بتن‌های ویژه و نحوه تولید و فرآوری آن، توسعه و گسترش ارتباط صنایع و پژوهشگران، ایجاد نشاط علمی در دانشجویان برای پرسشگری و پژوهش، تخصیص بستری تخصصی برای پیگیری آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه توسعه بتن به‌صورت عملی، توسعه رویکردهای دوستدار محیط زیستی در صنعت ساختمان، معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه پیشرو در توسعه صنعت ساختمان از دیگر اهداف برگزار این مسابقات است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه دانشجویان متقاضی می‌توانستند با مراجعه به لینک https://yun.ir/concrete21 متناسب با علاقمندی خود در یکی از گرایش‌های این دوره ثبت کنند، افزود: مسابقه بتن سبک دانشجویی با مقاومت و چگالی هدفمند، مسابقه سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD) مسابقه تیر سبک خمشی، مسابقه بتن پرمقاومت دانشجویی، اسلامپ، ایده آرا و ارزیابی پایان‌نامه و رساله برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری از محورهای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن است.

وی با اشاره به اینکه داوران این دوره متشکل از اعضای انجمن بتن ایران و اعضای هیأت علمی منتخب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بومی استان گلستان هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان قصد دارد با برگزاری این رویداد ضمن اعتباربخشی و دستاورد علمی، نقش خود را در توسعه پایدار صنعت ساختمان و توجه به سرمایه محیط زیستی کشور ایفا کند.

حسینی رشد اقتصاد هر کشوری را مبتنی بر رشد زیرساخت‌ها همچون جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، انبارها، فرودگاه‌ها، بندرها و ترمینال‌ها دانست و گفت: بتن پرکاربردترین ماده ساختمانی بوده و مصرف بتن در جهان حدود ۲۵ میلیارد تن به ازای هر نفر ۳.۸ تن در سال بوده و بیشترین استفاده از بتن مربوط به مصالح ساختمانی بوده و برای تولید آن از سیمان، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی استفاده می‌شود.

گفتنی است، هر تیم در سطح دانشجویی و حداکثر متشکل چهار عضو از یک دانشگاه بوده و در زمان ثبت‌نام مسابقات باید دانشجوی مقطع کاردانی، کارشناسی کارشناسی ارشد رشته‌های عمران «تمام گرایش‌ها»، معماری و خط ابنیه راه‌آهن «سازه‌های ریلی» یا سایر رشته‌های مرتبط با بتن مانند مواد، سرامیک و شیمی، آب و سازه‌های آبی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha