• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060402053
  • خبرنگار : 50176

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

تشکیل بیش از ۲۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم در لرستان

تشکیل بیش از ۲۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۲ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده است.

سیدفرهاد ناصری‌نیا چهارم شهریور ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش تعاون یک نهاد مردمی و دینی است که می‌تواند نقش عدالت و ارائه خدمات را به جامعه ایفا کند، اظهار کرد: توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در راستای افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها از مهم‌ترین راهبردهایی است که برای حمایت از تعاونی در لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشکیل شرکت‌های تعاونی در دولت سیزدهم در لرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۲ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده که ۴۸۵۷ عضو دارند و زمینه اشتغال ۳۹۶۰ نفر را در سطح استان فراهم کرده‌اند.

ناصری‌نیا با اشاره به میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعاونی‌های استان ۷۲ هزار و ۱۳۰ دلار تولید خود را به سایر کشورها صادر کرده‌اند که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان را ۳۲۱۰ شرکت تعاونی دانست و افزود: این تعاونی‌ها با ۲۶ هزار و ۷۵۱ عضو در ۱۵ گرایش اقتصادی در بخش‌های مختلف زمینه اشتغال‌زایی بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

وی به ظرفیت روستاهای لرستان برای تشکیل تعاونی تولیدات مختلف اشاره کرد و گفت: ۳۷۳ تعاونی روستایی در سطح لرستان با ۲۹۲۳ عضو و اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر در این استان تشکیل و در حوزه مختلف اقتصادی مشغول فعالیت و تولید هستند.

ناصری‌نیا بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه تأکید کرد و گفت: امروزه نقش اقتصاد تعاونی‌ها در دنیا پر رونق شده و یکی از حوزه‌های مهمی که منجر به توسعه، اشتغال و تولید می‌شود، ایجاد شرکت‌های تعاونی است که می‌تواند با توجه به ماهیت مردمی بصورت جمعی موفق عمل کند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند در کنار هم و با تعامل و تجمیع سرمایه‌های هرچند اندک خود در قالب تعاونی‌ها و با بهره‌گیری از حمایت‌های سیستم مالی اشتغال‌زایی کرده و مشکل اشتغال خود و دیگران را رفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha