• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060402074
  • خبرنگار : 50175

وزیر اقتصاد:

اعتبارات تبصره ۱۸ با نرخ تشویقی به دست فعالان اقتصادی برسد

اعتبارات تبصره ۱۸ با نرخ تشویقی به دست فعالان اقتصادی برسد

ایسنا/لرستان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اعتبارات تبصره ۱۸ با نرخ تشویقی به دست فعالان اقتصادی برسد.

سید احسان خاندوزی امروز چهارم شهریورماه در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک خرم‌آباد، اظهار کرد: ابلاغیه تسهیلات تبصره ۱۸ اعلام شده است اما برخی دستگاه‌ها عقب و برخی هم مثل جهاد کشاورزی در دریافت این اعتبارات پیشرو هستند.

وی تصریح کرد: پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نباید به پایان سال موکول شود بنابراین دستگاه‌های هر بخش و استان باید بانک‌های تهران را ملزم به واریز اعتبارات این تبصره کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: باید این اعتبار با نرخ تشویقی به دست فعالان اقتصادی برسد که در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی، تمامی ابلاغیه‌ها را صادر و نقدینگی‌ها را پرداخت کرده و اوراق نیز ابلاغ شده است.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز، اظهار کرد: سه شهرک کشاورزی در استان وجود دارد که هرکدام از این شهرک‌ها حدود ۲۷ تا ۳۰ هکتار هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های یکی از این مجموع آماده و در حال واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: ۲ گلخانه بزرگ برای استان در آستانه افتتاح قرار دارد که در صورت به تولید رسیدن به یک جهش خوبی در گلخانه‌های استان خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: هر مترمربع از گلخانه‌ها به ۲۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد که در مجموع حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا به‌زودی بهره‌برداری شوند.

شاهرخی اضافه کرد: لرستان مساعدترین استان برای کشت‌های گلخانه‌ای بوده و موضوع انتخاب آن به‌عنوان پایلوت کشت‌های گلخانه‌ای نیز مطرح شده اما هیچ اوراق یا اعتباری به استان واگذار نشده است.

وی بیان کرد: ۱۷۰ طرح کشاورزی دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیازمند تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و به‌طور میانگین برای هر طرح ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

علی محمدی مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان نیز، گفت: سهمیه استان در تبصره ۱۸ حدود یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال نقد و پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اوراق است.

وی ادامه داد: ۲ برابر این رقم را نیز باید بانک پرداخت کند که تاکنون یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال از این مجموع به بانک کشاورزی واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha