• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402060402238
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

فاصله کرمانشاه با استان‌های صنعتی باید با اقدامات جهشی پُر شود

فاصله کرمانشاه با استان‌های صنعتی باید با اقدامات جهشی پُر شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: فاصله‌ای که بین کرمانشاه و دیگر استان‌ها از نظر توسعه یافتگی صنعتی وجود دارد، باید با اقدامات جهشی پُر شود.

محمدطیب صحرایی در آیین پیش‌راه‌اندازی فاز تولید آهن اسفنجی مجتمع ذوب آهن بیستون که امروز ( چهارم شهریور) با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه کرمانشاه امروز درگیر مسائل و مشکلات فراوانی است، اما ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی برای توسعه دارد.

استاندار کرمانشاه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی ‌و ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی را بخشی از توانمندی‌های کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: در صورت توجه به این ظرفیت‌ها کرمانشاه می‌تواند فرصت بزرگ صنعتی غرب کشور باشد.

صحرایی با بیان اینکه به دلیل برخی مسائل نظیر درگیری مستقیم در جنگ تحمیلی روند سرمایه گذاری در کرمانشاه کند بوده، گفت: فاصله‌ای که بین کرمانشاه و دیگر استان‌ها از نظر توسعه یافتگی صنعتی وجود دارد، باید با اقدامات جهشی پُر شود.

وی سپس به معضل بیکاری کرمانشاه اشاره کرد و با بیان اینکه کرمانشاه سال‌ها جزو رتبه‌های اول و دوم بیکاری کشور بود، افزود: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته طی سه ماهه اول امسال به جایگاه هفتم نرخ بیکاری رسیدیم که امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای کاهش نرخ بیکاری و رونق صنعتی استان لازم است به صنایع پیشران و مادر توجه ویژه‌ای شود.

صحرایی سپس از معضل تامین انرژی پایدار صنایع یاد کرد و گفت: این در حالی است که میزان مصرف انرژی در صنایع کرمانشاه با بسیاری از مناطق کشور فاصله زیادی دارد.

وی پیشنهاد داد محدودیت انرژی برای واحدهای تولیدی استان‌هایی که نرخ بیکاری بالایی دارند برداشته شود و افزود: لازم است محدودیت انرژی برای ۱۰ استان اولی که نرخ بیکاری بالایی دارند، برداشته شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از افتتاح ۴۷ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه در هفته دولت خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha