• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402060402254
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان عنوان کرد:

جذب ۷۰درصد اعتبارات استان در فاصله یک ماه تا پایان سال مالی/ مولدسازی ۱۳ ملک سمنان

جذب ۷۰درصد اعتبارات استان در فاصله یک ماه تا پایان سال مالی/ مولدسازی ۱۳ ملک سمنان

ایسنا/سمنان نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از درآمد ۱۷۰۰ میلیارد تومانی این استان در پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: کل درآمد مصوب و هدفگذاری شده استان در سال مالی جاری سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان است که بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

علی‌رضا دیانی ۴ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشت قابل توجهی از درآمدهای استان در قالب ارزش افزوده به نهادهای عمومی و خدماتی استان اظهار کرد: در سال گذشته ۸۷۸ میلیارد تومان این درآمدها به استان برگشته و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌های استان و...تقسیم که عمده آن برای پروژه‌های شهرستان‌های استان هزینه شده است.
وی به سهم بالای شهرداری‌ها از این درآمدهای مالیاتی پرداخت و ادامه داد: شهرداری سمنان ۲۲۶ میلیارد تومان و شهرداری شاهرود بیش از ۱۷۲ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته است لذا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مصرف این اعتبارات و خدمات‌دهی به مردم می‌توانند اثرات مثبت ناشی از این درآمدهای مالیاتی را به مردم بازتاب دهند.

جذب ۷۰درصدی اعتبارات استان در فاصله یک ماه تا پایان سال مالی

نماینده وزیر اقتصاد در استان از جذب ۷۰درصدی اعتبارات استان در فاصله یک ماه تا پایان سال مالی جاری خبر داد و تصریح کرد: تلاش بر این است که در این یک ماهه ۳۰درصد اعتبار باقیمانده استان نیز جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استان در تلاشند که با جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات شرایطی فراهم کنند که حتی یک ریال از اعتبارات تملک دارایی استان به خزانه برنگردد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از درآمد عمومی ۳۶۰۰ میلیارد تومانی این استان در سال مالی گذشته خبر داد و اضافه کرد: درآمدهای استان در سال گذشته با تحقق ۱۲۱ درصدی روبرو بوده و مدیران استان توانستند از محل اعتبارات ملی، درآمدی بیش از اعتبار هدفگذاری شده جذب کنند.

وی از رشد ۹۸ درصدی درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این درآمدها به استان برگشته و در حوزه زیرساخت‌ها هزینه و مردم از نعمات آن بهره‌مند می شوند.

سمنان استان پیشرو در وصول درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از هدفگذاری سه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی درآمدهای عمومی استان خبر داد و گفت: تاکنون و ظرف پنج ماه اخیر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد مصوب در استان وصول شده است.

وی از سمنان به عنوان استانی پیشرو در وصول درآمدهای مالیاتی در کشور نام برد و اظهار کرد: انتظار مردم از شهرداری ها و دهیاری‌ها این است که این درآمد برگشتی در حوزه پروژه های عمرانی صرف شود نه اینکه این درآمدها صرف حقوق و مزایا شود.

نماینده عالی وزیر اقتصاد در استان با اشاره به برخی مشکلات پروژه ها در استان از نرخ بالای تورم به عنوان یکی از این مشکلات نام برد و گفت: افزایش روزافزون قیمت ها سبب شده که پیمانکاران با مشکلاتی در این حوزه مواجه شوند چرا که با افزایش قیمت ها هزینه تمام شده پروژه ها نیز افزایش می یابد.

پروژه های نیمه‌تمام استان ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارند

وی ادامه داد: به دلیل همین افزایش قیمت ها، برگزاری مناقصه ها با مشکل روبرو شده به طور مثال سال گذشته برای این پروژه ما سه بار اعلان فراخوان دادیم و در اعلان سوم موفق به انجام مناقصه شدیم.

دیانی با اشاره به تعدد پروژه های نیمه‌تمام در این استان گفت: در حال حاضر ۴۲۶ پرووژه نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که تکمیل همه این پروژه ها  در حال حاضر اعتباری افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
وی با اشاره به کل اعتبار ۲۰۰۰میلیارد تومانی استان ادامه داد: اگر همه اعتبارات سالانه در پروژه های نیمه تمام هزینه شود ، با فرض ثابت ماندن قیمت‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان حداقل ۷.۵ سال به درازا می‌کشد.
وی از مولدسازی به عنوان تنها راه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نام برد و گفت: بسیاری از دستگاه ها دارای املاک مازادی هستند که با مولدسازی آنها می توان اعتبار ناشی از مولدسازی را صرف تکمیل این پروژه‌ها کرد تا مردم زودتر از مزایای این پروژه ها برخوردار شوند. ضمن اینکه نگهداری خود املاک مازاد نیز نیازمند هزینه و اعتبار است که همین هزینه پنهان نیز خود دستگاه ها را با مشکل مواجه می‌کند.
دیانی از انتخاب ۲۴ پروژه نیمه‌تمام استان برای تکمیل پروژه خبر داد و اظهار کرد: این پروژه اعتباری بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

جذب ۷۰درصد اعتبارات استان در فاصله یک ماه تا پایان سال مالی/ مولدسازی ۱۳ ملک سمنان

نماینده وزیر در استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که از قبل درآمدهای ناشی از مولدسازی املاک مازاد دستگاه ها، اعتبار مورد نیاز تعدادی از پروژه های نیمه تمام را فراهم کنیم.در همین راستا ۶ جلسه شورای مولدسازی به ریاست استاندار و دبیر اداره کل امور اقتصادی در استان برگزار شده است.

مولدسازی ۱۳ ملک استان سمنان در سال گذشته

وی با بیان اینکه پارسال ۱۳ ملک دستگاه های اجرایی این استان مولدسازی شده افزود: اعتباری بیش از ۴۳ میلیارد تومان از محل فروش و مولدسازی این املاک به استان برگشته است.

وی با بیان اینکه قیمت املاک دستگاه های اجرایی در استان سمنان در مقایسه با دیگر استان‌ها رقم پایینی است گفت: البته فروش املاک تنها یک گزینه در مولدسازی است و تهاتر، سرمایه‌گذاری، جذب مشارکت و... راه های دیگری است که دستگاه ها می توانند از آن بهره مند شوند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از صدور بیش از ۸۰ درصدی اسناد تک برگی در این استان خبر داد و گفت: صدور این اسناد مالکیت، ضریب تخلفات در این بخش را به شدت کاهش می‌دهد. خوشخبختانه استان سمنان یکی از موفق‌ترین استان ها در کشور در بحث صدور اسناد تک برگی بوده است.

وی از الزام دستگاه های اجرایی به ثبت املاک و اراضی خود در سامانه ملی خبر داد و افزود: دستگاه ها موظف شدند تا ۳۱ مردادماه تمامی املاک و اراضی خود را در سامانه اعلام شده ثبت کنند.
وی ادامه داد: قانونگذار این اجازه را به وزارت اقتصاد داده که چنانچه دستگاه ها املاک را تا تاریخ ذکر شده در سامانه ملی اعلام شده ثبت نکرده و سند آن را دریافت نکنند، سند املاک باقی مانده به نام این وزارتخانه صادر شود.

وی همچنین به اثرات مطلوب درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: ۶ هزار و ۶۰۸ درخواست از استان در این سامانه ملی ثبت و ۳۲۶۱ مجوز برای متقاضیان در استان سمنان صادر شده است.

جذب ۴ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مهمترین ثمره راه اندازی این سامانه ملی را حذف امضاهای طلایی ارزیابی کرد و گفت: در گذشته فرآیند صدور مجوزها یک فرآیند طولانی بود و متقاضیان به سهولت نمی توانستند مجوز دریافت کنند، خوشبختانه در حال حاضر این فرآیندها تسهیل شده و مردم می توانند به راحتی مجوز مورد نظر خود را اخذ کنند. اگرچه ممکن است برخی اشکالات نیز در سامانه وجود داشته باشد که این اشکالات نیز به تدریج رفع خواهند شد.

نماینده وزیر در استان به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در استان پرداخت و گفت: سال گذشته ۱.۷ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در اداره کل اقتصادی و دارایی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امسال جذب ۵.۵ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی در استان به تصویب رسید که تاکنون بیش از ۴ میلیون دلار آن جذب شده است.

وی از روند صعودی سرمایه گذاران چینی در این استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران چینی متقاضی سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها و از جمله در بخش معادن استان هستند.

وی رقم واقعی سرمایه گذاری های خارجی در استان را بیش از این رقم خواند و اظهار کرد: بخشی از سرمایه گذاری های خارجی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ثبت رسمی نمی شود لذا میزان واقعی سرمایه گذاری های خارجی در استان رقم بیشتری از ارقام اعلام شده است.

وی ادامه داد: عمده سرمایه گذاران خارجی در استان مربوط به کشورهای چین، افغانستان، روسیه و بلاروس هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha