• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402060402310
  • منبع : روابط عمومی برنامه

حضرت زینب(س) اسوه ایثار و فداکاری است

حضرت زینب(س) اسوه ایثار و فداکاری است

روبینه معین با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: حضرت زینب(س) اسوه ایثار و فداکاری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور و با مشارکت نهضت منهاج‌القرآن شاخه بانوان پیشاور، کنفرانس حضرت زینب(س) با موضوع «نقش حضرت زینب(س) در بقای دین اسلام، الگویی برای زنان عصر» در تالار امام خمینی(ره) این نمایندگی برگزار شد.

این کنفرانس با تلاوتی چند از کلام الله مجید از سوی یکی از بانوان منهاج‌القرآن آغاز و سپس، اشعاری در مدح رسول مکرم اسلام(ص) قرائت شد.

خانم سجیله شاه، یکی از مسئولین شاخه بانوان منهاج‌القرآن در شهر پیشاور گفت: حضرت زینب(س) یکی از زنان برجسته تاریخ بشریت است. او پیام‌رسان حماسه کربلا بود که عقیله بنی هاشم با شجاعت یزیدیان را رسوا کرد و توطئه آنها علیه اسلام را بر نقش برآب ساخت.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) در شجاعت، صبر، استقامت و تقوی و زهد و عفاف نمونه است؛ زنان جامعه ما اگر خواهان ترقی و پیشرفت هستند، باید از ایشان، دختر سرور کائنات که کلامی جز حق بر زبان نراند، پیروی کنند.

سجیله شاه افزود: امروز که جامعه دچار تفرقه شده است، ناشی از فاصله گرفتن ما از اهل بیت(ع) و تعالیم آن بزرگواران است. ذکر اهل بیت(ع) موجب اتحاد بین مسلمانان جهان می‌شود.

حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان جهان است

پرفسور خانم رابعه بصری، رئیس دانشکده خصوصی شهر پیشاور ابراز کرد: حضرت زینب(س) پس از حماسه عاشورا در برابر ظلم ظالمان به تنهایی مقاومت کرد و پیام صلح و انسان ساز حسین(ع) را به گوش جهانیان رساند و یزیدیان را خوار و رسوا ساخت.

وی مطرح کرد: حضرت زینب(س) مشعل هدایت و راهنمای زنان جهان است. او برای ما زنان الگو است. اگرچه او رسالت رساندن پیام کربلا را به عهده داشت، اما حیا و عفت او الگویی برای زنان مسلمان است.

رئیس دانشکده خصوصی شهر پیشاور ادامه داد: زنان ما باید چگونه زیستن را از آن حضرت بیاموزند. حضرت زینب(س) به عنوان یک خواهر، همسر و عمه الگوی‌هایی را برای ما بجا گذاشت که تا قیامت نمی‌توانیم چنین الگویی را بیابیم.

خانم روبینه معین، رئیس شاخه بانوان منهاج‌القرآن ایالت خیبرپختونخوا در سخنانی، عنوان کرد: شریکته الحسین، عالمه غیر معلمه، زاهده، ساجده و عقیله بنی هاشم همواره در کنار برادرش امام حسین(ع)، یار و یاور او بود و مسؤولیت رساندن پیام کربلا را به خوبی انجام داد.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: حضرت زینب(س) برای ما الگو و راهنما است. او اسوه ایثار و فداکاری است و برای احیای اسلام و ارزش‌های انسانی دو فرزندش را در صحرای کربلا قربانی کرد. خداوند به ما توفیق دهد مسیر اهل بیت(ع) را ادامه دهیم تا روز قیامت رستگار شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha