• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060402375
  • خبرنگار : 50039

این هشدار جدی است!/ بیماران قلبی و تنفسی بیرون نروند

این هشدار جدی است!/ بیماران قلبی و تنفسی بیرون نروند

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان منشاء هجوم ریزگردها به استان را منطقه بالکان ترکمنستان عنوان کرد و گفت: بیماران قلبی و تنفسی تا فروکش نکردن گرد و خاک به هیچ عنوان از منزل بیرون نروند.

امان محمد کمالی ظهر امروز شنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا آخرین وضعیت هجوم ریزگردها به استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: در پی صدور هشدار شماره ۶ سازمان هواشناسی و اعلام سطح نارنجی، وزش باد همراه با گرد و خاک و ریزگرد و وقوع رگبار، رعد و برق، بارش‌های نقطه‌ای و سیل‌آسا قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه پرفشار از صبح امروز باعث وزش باد همراه با گرد و خاک و ریزگرد شده است، افزود: این وضعیت تا عصر امروز در برخی نقاط استان ادامه خواهد داشت و متناوب با آغاز بارش‌ها فروکش می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با تأکید بر اینکه تغییرات اقلیمی که طی سه سال اخیر با خشکسالی همراه بوده و سبب برخی رخدادهای طبیعی شده و استان را هم تحت تأثیر قرار داده، باید کاملاً جدی گرفته شود، ادامه داد: یکی از اتفاقات ناشی از این تغییرات اقلیمی هجوم ریزگردها و گرد و غبار شدید به استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی مناطق از قبیل گرگان، مراوه تپه، گالیکش، علی آبادکتول و دیگر مناطق استان شاهد بارش‌های نقطه‌ای و سیل‌آسا هستیم، خاطرنشان کرد: گرد و خاک و ریزگردها تا صبح فردا به شکل کامل از استان گلستان خارج می‌شود.

این هشدار جدی است!/ بیماران قلبی و تنفسی بیرون نروند

ترکمنستان منشاء ریزگردها

کمالی استان بالکان کشور ترکمنستان و آسیای میانه را منشأء انتقال گرد و خاک و ریزگردها به مناطق شمالی کشورمان عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی چندین ساله که در این مناطق شاهد هستیم، می‌طلبد مسئولان گلستان و مجمع نمایندگان استان از طریق وزارت امور خارجه موضوع مذکور را پیگیری کنند.

وی امضای پروتکل‌هایی بین دو کشور برای تثبیت ریزگردها در کشورهای مبدأ را راهکاری اساسی دانست و اضافه کرد: این وضعیت خشکسالی علاوه بر ترکمنستان در کشورهای قزاقستان و ازبکستان نیز وجود دارد و احتمال وقوع چنین شرایط جوی در آینده دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه وضعیت جوی کنونی که با گرد و خاک و ریزگردها همراه است برای بیماران قلبی و تنفسی آسیب جدی دارد که تا حد ممکن از منزل خارج نشوند، خطاب به هموطنان هشدار داد: تا زمان کامل فروکش کردن ریزگردها از ماسک استفاده کرده و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha