• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402060402472
  • منبع : بازار

بلیت استانبول به تهران را چطور بخریم؟

بلیت استانبول به تهران را چطور بخریم؟

مسیر تهران به استانبول و برعکس همیشه یکی از پر رفت‌وآمدترین مسیرهای هوایی ایران بوده و است. از همین رو توصیه می‌شود پیش از سفر حتماً بلیت خود را به‌صورت رفت‌وبرگشت تهیه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت علی بابا، جایی برای نگرانی نیست زیرا خطوط هواپیمایی ایرانی و خارجی در راستای دریافت بلیت برگشت شما بسیار زیاد است. ازآنجایی‌که بسیاری از مسافران پیش از رفتن به سفر تمایل به خرید برگشت هم دارند. در مطلب پیش رو سعی بر آن داریم تا در مورد خرید بلیت استانبول به تهران مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

بلیت استانبول به تهران را چطور بخریم؟

بلیط استانبول به تهران را چطور بخریم؟

برای خرید بلیت می‌توانید از طریق وب‌سایت علی بابا که یکی از معتبرترین‌ها در نوع خود به شمار می‌آید اقدام کنید. با ما همراه باشید تا راهکار خرید بلیت از استانبول به تهران را با شما در میان بگذاریم.

  • در ابتدا نیاز است در وب‌سایت علی بابا عضو شوید به بخش عضویت بروید و روند مربوطه را دنبال کنید. سپس با واردکردن شماره تماس خود و واردکردن یک کد که به شماره شما ارسال می‌شوید وارد شوید.
  • بخش بلیت و سپس پرواز خارجی را انتخاب کنید. از بخش مبدأ استانبول و مقصد تهران را مشخص کنید. شما می‌توانید برای خرید بلیت برگشت به این صورت اقدام کنید. برای خرید رفت به استانبول باید مبدأ را تهران و مقصد را استانبول وارد کنید.
  • سپس تاریخ رفت خود را مشخص کنید. در بخش مسافر تعداد مسافر نوشته می‌شود اکنون با فشردن کلید جستجو تمامی پروازها به مقصد تهران در پیش روی شما قرار داده می‌شود.
  • در هر قسمت نوع بلیت شما که می‌تواند سیستمی، چارتری و اکونومی یا فرست کلاس باشد به شما نمایش داده می‌شود. ساعت حرکت از استانبول و ساعت رسیدن به مقصد که تهران است نیز نمایش داده می‌شود. از بخش پایین می‌توانید اطلاعات پرواز، قوانین استرداد، قوانین ویزا و مسیر درنهایت قوانین بار را مشاهده کنید.
  • هرکدام از تایم‌های پرواز که مدنظرتان بود را با مشاهده جزئیات پرواز و خرید انتخاب کنید. اکنون می‌توانید مدت‌زمان پرواز تا رسیدن به مقصد، ساعت و تاریخ حرکت از فرودگاه استانبول، شماره پرواز و کلاس نرخی مربوط به پرواز خود را مشاهده کنید.
  • با انتخاب بلیت و ادامه به بخش واردکردن اطلاعات مربوط به مشخصات مسافر می‌شوید. نام، نام خانوادگی، ملیت، کد ملی، شماره پاسپورت و اطلاعات مربوط به تاریخ انقضا پاسپورت را وارد می‌کنید. در صورت مغایرت اطلاعات تماس این فرم با اطلاعات درج‌شده در حساب کاربری، بلیت و تأییدیه خرید به اطلاعات تماس همین فرم ارسال می‌شود. پس جایی برای نگرانی نیست چون علی بابا و پشتیبانی آن همیشه نماد اطمینان برای مسافرین بوده است.
  • با مشخص کردن پارامترهای فوق به بخش تأییدیه اطلاعات وارد می‌شوید و بعد از طی کردن این مسیر برای پرداخت به یکی از درگاه‌های خرید وصل می‌شود و به‌محض پرداخت اطلاعات مربوط به بلیت شما از طریق شماره تماسی که وارد کرده‌اید برای شما ارسال می‌شود. در بخش وب‌سایت نیز می‌توانید با وارد شدن به بخش صدور بلیت، بلیت خود را با تمامی اطلاعات درج‌شده مشاهده کنید.

نکاتی که پیش از خرید بلیت استانبول به تهران باید بدانیم؟

همه شما پیش از اینکه بلیت خود را خریداری کنید نیاز است نکاتی که در ادامه ارائه می‌شود را بدانید تا با درایت بیشتری دست به خرید بزنید.

هزینه خرید بلیت چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید نرخ خرید بلیت هواپیما از مقصد استانبول به تهران متغیر است. این نرخ به عوامل و شرایط روز مربوط می‌شود پیک‌های مسافرتی، نرخ ارز و دلار، بلیت های لحظه آخری و چارتری و ده‌ها گزینه دیگر روی قیمت بلیت شما اثرگذار است.

میزان بار مجاز برای جلوگیری از پرداخت جریمه چقدر است؟

ازآنجایی‌که بسیاری از افراد به‌قصد تفریح و خرید به استانبول سفر می‌کنند. نیاز است بدانند که هر ایرلاین بسته به نوع شرکت هواپیمایی، مدل هواپیما، کلاس پرواز، کلاس نرخی بلیت و مسیر پروازی که برای شما در نظر گرفته است. میزان بار مشخصی را نیز تعیین کرده است. در ساده‌ترین نوع آن‌که بلیت کلاس اکونومی است برای مسیرهای نزدیک معمولاً میزان باری که می‌توانید با خود به همراه داشته باشید 25 تا 35 کیلوگرم است.

اگر بلیت استانبول به تهران را کنسل کنیم چقدر جریمه می‌شویم؟

همان‌طور که می‌دانید بازگشت وجه خرید بلیت تنها برای بلیط های سیستمی است که در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی شما نمی‌توانید با خرید بلیت لحظه آخری در صورت منصرف شدن از بازگشت هزینه وجه پرداختی را طلب کنید. پس بهتر است قوانین مربوط به کنسلی هر نوع بلیت را در ابتدا بدانید.

چطور می‌توانید بلیت ارزان‌قیمت به مقصد تهران از استانبول بخرید؟

در نظر داشته باشید که اگر در فصل سرد به این شهر سفر کنید قاعدتاً هزینه بلیت چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت برای شما با هزینه کمتری دنبال می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک سفر با خرید بلیت ارزان‌تری را تجربه کنید. به شما توصیه می‌کنیم روزهای وسط هفته و روزهای غیر تعطیل و نیمه دوم سال را برای خرید بلیت و مسافرت به استانبول در نظر داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha