• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402060402486
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک مسئول استان عنوان کرد

کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار زن نابارور دارد

کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار زن نابارور دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت زنان نابارور این استان ۲۰ هزار نفر است.

دکتر امیر رشیدی در کارگاه آموزشی سقط جنین با اشاره به اینکه چهار شاخص حیاتی زیرساخت و پایه‌های آمار زیستی است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر چهار هزار نفر چهار مرگ، ۱۴ تولد، ۸.۱ مورد ازدواج و ۲.۱ طلاق صورت می‌گیرد یعنی از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله جمعیت افزود: در استان ۱۰ هزار تولد به ثبت رسیده و اگر بتوانیم "تی.اف.آر" را به ۶۰۰ تولد افزایش دهیم یک دهم تولد را افزایش دادیم که عدد بالایی است و باید آن را از سطح خانه‌های بهداشت افزایش دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر عملیاتی کردن برنامه‌ها برای افزایش جمعیت تاکید و بیان کرد: برای رسیدن به این برنامه‌ نیازمند ارتباط بهتر میان بهورزان و جامعه هدف هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۱۱۵ مورد کاهش تولد نسبت به سال گذشته داشتیم.

رشیدی با اشاره به طرح رویش یا کارانه پلکانی تصریح کرد: رقمی به خانه‌های بهداشت که نسبت به سال گذشته افزایش تولد داشتند اختصاص داده شد که این رقم در میان ۳۴۰ خانه بهداشت و پایگاه سلامت تقسیم شود تا سبب ایجاد انگیزه در میان بهورزان باشیم.

پیش بینی ۴۰۰۰ سقط جننی در کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به تعداد سقط‌های جنین ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ سقط جنین در سامانه سیب ثبت شده که ‌پیش‌بینی می‌شود آمار بیشتر از این باشد و چهار هزار مورد سقط جنین سال گذشته صورت گرفته باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت زنان نابارور استان عنوان کرد: جمعیت زنان نابارور استان ۲۰ هزار نفر است که اگر دو هزار مورد آنها درمان شود هدف‌گذاری افزایش ۶۰۰ تولد محقق می‌شود.

رشیدی تاکید کرد: ۲۰ درصد درمان‌های ناباروری منجر به نتیجه می‌رسد.

وی مشاوره ناباروری، مشاوره حین ازدواج، ازدواج به موقع می‌تواند در افزایش باروری نقش داشته باشد، اظهارکرد: تا امروز در زمینه افزایش جمعیت موفقیتی حاصل نشده چرا که به برگزاری جلسات بسنده کردیم و میدانی کار انجام نگرفت.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای جوانی جمعیت و افزایش باروری نیازمند عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه حوانی جمعیت هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، این کارگاه آموزشی به همت واحد مدیریت بهداشت و خانواده و مدرس، دکتر فاصله گودرزی متخصص زنان و زایمان، کارشناسان این واحد تخصصی در سالن اجلاس مرکز بهداشت استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha