• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060402556
  • خبرنگار : 50310

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

لرستان علی‌رغم داشتن ظرفیت، فاقد بورس منطقه‌ای است

لرستان علی‌رغم داشتن ظرفیت، فاقد بورس منطقه‌ای است

ایسنا/لرستان وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فقدان صرافی برای فعالان اقتصادی برخی مشکلات را ایجاد کرده بود که بنا شد شعبه صرافی بانک‌ ملی ایران به زودی در استان شروع به کار کند.

سید احسان خاندوزی، امروز، چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سرکشی و افتتاح برخی طرح‌های صنعتی جدید و جلسه مفیدی با فعالان اقتصادی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان را داشتیم.

وی ادامه داد: برخی موانع برای تأمین مالی پروژه‌های استانی وجود دارد که بنا شد از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با سرعت بیشتری کمک شود تا به فصل سرد سال نرسیدیم تخصیص تسهیلات انجام شود.

خاندوزی افزود: در حوزه مالیاتی نیز ابهامات برطرف و در خصوص برخی شرکت‌ها بنا شد با مساعدت بیشتری مسائل مالیاتی حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: لرستان علی رغم داشتن ظرفیت فاقد بورس منطقه‌ای است و بنا شد توسط سازمان بورس و شورای عالی بورس این مصوبه به سرعت صورت بگیرد که لرستان نیز بتواند بازار سرمایه را دنبال کند.

وی تصریح کرد: فقدان صرافی برای فعالان اقتصادی برخی مشکلات را ایجاد کرده بود که بنا شد شعبه صرافی بانک‌ ملی ایران به زودی در استان شروع به کار کند.

خاندوزی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه کشاورزی به ویژه مرغداران استان مسئله بازگشت برخی از تسهیلاتی است که به جهت شرایط نامناسب حوزه کشاورزی، دشواری‌هایی را برای فعالان ایجاد کرده بود.

او افزود: بانک کشاورزی طی هفته‌های آینده پس از معرفی مرغدارانی که دچار مشکل هستند استمهال تسهیلات را برای این دسته از فعالان کشاورزی استان انجام خواهد داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسایل مربوط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی منحصر به خود آن‌هاست و باید به شکل ویژه و پرونده به پرونده حل شود. مانند نساجی بروجرد که نسبت به دو سال قبل شاهد این هستیم که بسیاری از گره‌ها باز شد، اخیراً در مورد لاستیک سازی رخ داد و امیدواریم در آینده نزدیک گره این پروژه نیز با مشارکت گروه بارز حل شود.

وی گفت: دیگر پرونده‌ها یک به یک در دست بررسی است و امیدواریم با همکاری وزارت صمت هر سال خبرهای خوبی در رابطه با احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha