• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060402586
  • خبرنگار : 50107

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی مطرح کرد

افزایش اقبال دانش‌آموزان نسبت به نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی

افزایش اقبال دانش‌آموزان نسبت به نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی را در بدنه جامعه دانش‌آموزی جا بیندازیم. موضوعی که به نسبت سال قبل از اقبال بیشتری برخوردار شده است.

علی مهدوی‌خواه، امروز ۴ شهریورماه، در نشست خبری نخستین نمایشگاه ایران‌نوشت مشهد، ویژه فروش مستقیم نوشت‌افزارهای با کیفیت ایرانی و اسلامی که در مرکز همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت ۳ ماموریت را برای خود در نمایشگاه قائل شده است. ماموریت اول فرهنگ‌سازی است. ما تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی را در بدنه جامعه دانش‌آموزی جا بیندازیم. موضوعی که به نسبت سال قبل از اقبال بیشتری برخوردار شده است.

تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان را تشویق به استفاده از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی کنیم

وی افزود: تلاش می‌کنیم همزمان با این نمایشگاه پویشی تحت همین عنوان در فضای شبکه شاد آغاز کنیم تا دانش‌آموزان دعوت و تشویق شوند که از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی استفاده کنند. موضوع بعدی در فرهنگ‌سازی استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا و تشکل‌های دانش‌آموزی است. مورد دیگر تدارک اردوهایی است که دانش‌آموزان به صورت گروهی به نمایشگاه اعزام شوند.

مهدوی‌خواه ادامه داد: ماموریت دوم تولید نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی است. ویژگی اصلی محصولاتی که موسسه فرهنگی ضریح آفتاب تولید و در نمایشگاه عرضه می‌کند، کیفیت است. در عین حال قیمت محصولات نسبت به بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر بوده و تلاش شده این کیفیت و قیمت به نفع دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان محروم حفظ شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اضافه کرد: ما عمده‌فروشی نداریم و تنها درخواست خیرین و مدارس اجابت می‌شود. نوع و وزن کاغذ استانداردی بوده، جلدی که استفاده می‌شود باکیفیت و با رنگ‌بندی متنوع است. سعی شده در طراحی به علایق و سلایق دانش‌آموزان توجه و در انواع و ابعاد مختلف طراحی شود.

وی بیان کرد: ماموریت بعدی کمک به توزیع متوازن نوشت‌افزار در همه نقاط کشور است. به محروم‌ترین دانش‌آموزان نیز باکیفیت‌ترین نوشت‌افزار ارائه می‌شود. امسال تولید نوشت‌افزار را نسبت به سال گذشته ۲ برابر کردیم و انتظار ما نیز این است که خانواده‌ها اهمیت تهیه نوشت‌افزار ایرانی را آموزش دهند. امسال ۳۰۰ هزار جلد دفتر در ۱۷ طرح تولید شده اما دنبال این نیستیم که ظرفیت افزایش یابد و موجب اختلال در کار سایر تولیدکنندگان شود، بلکه بیشتر به دنبال کمک به دانش‌آموزان محروم هستیم.

مهدوی‌خواه عنوان کرد: آموزش‌وپرورش اجباری نمی‌کند که حتما نوشت‌افزار دانش‌آموزان ایرانی-اسلامی باشد. اگر والدین چنین موردی مشاهده کردند می‌توانند به شماره ۳۲۲۲۲۱۰۳ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۴۸۵ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha