• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060502764
  • خبرنگار : 71660

وزیر خارجه مجارستان: جهان به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌خندد

وزیر خارجه مجارستان: جهان به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌خندد

وزیر خارجه مجارستان ضمن تاکید بر خاتمه یافتن جنگ اوکراین، گفت که اروپا خودش را به نام حمایت از اوکراین «نابود» می‌کند و سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا «مضحکه خاص و عام» در عرصه جهانی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان طی یک رویداد سیاسی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: «اغراق عجیب و شاعرانه‌ای است اگر بگوییم تحریم‌های سخت علیه اقتصاد روسیه کارساز بوده‌اند!»

وی افزود: سیاست تحریم‌ها با شکست مواجه شده‌اند. سیاست‌ تحریم‌های اروپایی در هر جای جهان مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

سیارتو با اشاره به اینکه کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به کی‌یف تهدید مستقیمی علیه امنیت این قاره محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبران اروپایی تحریم‌هایی را که به خودشان آسیب می‌زنند، در آغوش کشیده‌اند زیرا آن‌ها در یک جنگ روان‌پریشی هستند.

وزیر خارجه مجارستان در پایان افزود: ایالات متحده، اروپا را به سمت یک رقابت مبنی بر اینکه چه کسی و چقدر به اوکراین کمک خواهد کرد، کشانده است. سیاستمداران اروپایی چنین تحریکی را پذیرفته‌اند و ما عملا در حال نابودی اروپا هستیم. تنها راه‌حل اخلاقی این است که جنگ اوکراین باید در همین دقیقه تمام شود.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اجازه نداده تا تسلیحات غربی از طریق کشورش وارد اوکراین شود و سیارتو نیز بارها در بروکسل علیه افزایش کمک‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا به کی‌یف رای منفی داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۵ ۱۰:۰۰

بالأخره پیترسیارتو بین اینهمه آدم از نمایندگان اروپائی در اتحادیۀ اروپا فهمید که بیخود و بی دلیل دم خودشان را درشب تاریک به دم شتر گرۀ محکم زده اند...... نه تنها درجنگ جهانی اول و دوم اروپائیها فریب دسیسه های آمریکا را خوردند و تلفات و صدمات نصیبشان شد بلکه تاریخ با تکرار درسش با همان دسیسه ها اروپا را در قرن2000درجنگ روسیه-اکراین با سایش همه جانبه روبرو کرد و تنها کشوری که در حاشیه ماند و ضرر ندید و بلکه با فروش تسلیحات اقتصاد ورشکستۀ بانکهایش را نجات داد آمریکا بود............و تمام ضررهای همه جانبه قسمت اروپائیها شد.......