• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402060502874
  • خبرنگار : 71461

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت خبر داد:

گردهمایی بزرگ فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در زیارت اربعین

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت از برپایی نخستین گردهمایی فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در ایام اربعین امسال در عراق خبر داد و گفت: این رویداد مخصوص دست‌اندرکاران مدارس، معلمان و فعالان در زمینه آموزش و پرورش اسلامی است.

حامد منیری -مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت- در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح «با مدارس حسینی تا تمدن مهدوی» اظهار کرد: این طرح به منظور ایجاد مدارس و مراکز اسلامی و پرداختن به تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و نقش آن در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی راه‌اندازی شده است، البته برای اجرای این طرح اربعین حسینی انتخاب شد زیرا بیشترین عاشقان اهل بیت(ع) و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت اسلامی حضور دارند.

وی ادامه داد: این گردهمایی برای فعالان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اسلامی است که قطعا مخاطب آن مصرف‌کنندگان فرآیند تعلیم و تربیت اسلامی یعنی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خواهند بود. در واقع برای رسیدن به جامعه مهدوی و تمدن اسلامی باید کودکان از سنین مدرسه یعنی از ۵ تا ۱۸ سالگی در مدارسی تحصیل کنند که فضای آن اخلاقی، دینی و آکنده به حب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) باشد. بنابراین در این گردهمایی آموزش اسلامی شامل عقاید، احکام، اخلاق و ... مدنظر است، البته جدای از تعلیم و تربیت اسلامی یعنی پرورش نسل آینده بر اساس اصول و روش اسلامی؛ موضوع اداره مدارس و مراکز آموزشی به شیوه‌ای که در آثار بزرگانی همچون شهید مطهری تبیین شده است نیز مدنظر خواهد بود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت خاطرنشان کرد: این گردهمایی در مسیر نجف به کربلا و در خود کربلا برای مخاطبان جوان و نوجوان در موکب‌ها کارهای فرهنگی و آموزشی مختلفی را تدارک دیده است، البته مخاطبان این برنامه بانیان مدارس و مجتمع‌های اسلامی و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه این رویداد در یکی از مدارس بزرگ شهر کربلا به نام «مدرسـه التکامـل» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این گردهمایی یک دبیرخانه دائمی نیز دارد که وظیفه برنامه‌ریزی را برعهده خواهد داشت که یکی از مهمترین قسمت‌های این برنامه نشستی است که روز دوشنبه (۱۳شهریور) با مشارکت فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در عراق برگزار می‌شود و اداره آموزش و پروش کربلا میزبان این نشست خواهد بود. 

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت افزود: از دیگر برنامه‌های این گردهمایی می‌توان به برپایی نمایشگاهی از فعالیت مدارس و مراکز اسلامی در تاریخ ۱۱ تا ۱۷ شهریورماه اشاره کرد.

منیری بیان کرد: این گردهمایی به همت مؤسسه نور مبین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همراهی اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت و جمعی از نهادهای دولتی و مردمی ایران و عراق، نخستین بار در ایام اربعین امسال برگزار می‌شود، تعیین مکان، تخصیص امکانات، تهیه بروشورها به سه زبان، راه‌اندازی صفحات شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی، دعوت‌نامه‌ها و دیگر اقدامات مقدماتی با اعلام آمادگی طرف عراقی انجام خواهد شد. ضمنا اطلاع‌رسانی به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی و اسپانیولی انجام شده و فعالان از قبل شناسایی و تعاملات لازم برای حضور آنها انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این رویداد علاوه بر برگزاری همایش و نمایشگاه، فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در جهان با یکدیگر دیدار و تجربیات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. در اصل دعوت‌شدگان در یک توافق اعلام آمادگی و در یک سال آینده فعالیت خود را در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی ادامه و سال آینده گزارشی در این زمینه ارائه می‌دهند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در پایان گفت: در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی برگزار خواهد که علاقمندان برای بازدید از آن می‌توانند در کربلای معلی، حی البلدیه، خیابان نهر، مقابل فروشگاه‌ رعد الشوک، مدرسه التکامل حضور پیدا کنند. البته گردهمایی از روز دوشنبه ۱۳ شهریور برگزار می‌شود اما نمایشگاه از روز شنبه ۱۱ شهریور تا روز اربعین حسینی دایر خواهد بود. ضمنا علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی https://ifoiet.comمراجعه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha