• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060502886
  • خبرنگار : 50088

کارشناس هواشناسی خبر داد

کاهش ۷ درجه‌ای دما در مشهد

کاهش ۷ درجه‌ای دما در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی  کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، با ورود سامانه بارشی به استان از شامگاه گذشته چهارم شهریورماه، هوای بیشتر مناطق استان و مشهد نیمه‌ابری و غبارآلود در برخی نقاط باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق و افزایش شدت وزش باد و نیز کاهش محسوس دما گزارش شده است.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی خراسان رضوی اظهار کرد: از فردا ۶ شهریورماه با خروج سامانه بارشی ضمن کاهش ابرناکی کماکان در نواحی بادخیز به‌ویژه در نواحی شرقی و جنوب شرقی وزش باد شدید موقتی وجود دارد و دمای مشهد تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از شنبه چهارم شهریورماه و ایجاد هوای نیمه‌ابری و غبارآلود در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق همراه با افزایش شدت وزش باد و همچنین کاهش محسوس دمای مشهد تا ۷ درجه از اواخر وقت امروز، افزود: دمای مشهد تا دوشنبه ۶ شهریورماه روند کاهشی دارد و از سه‌شنبه دما روند افزایشی طی خواهد کرد. دمای مشهد روز گذشته ۳۴ درجه بوده و امروز حداکثر به ۲۷ درجه می‌رسد و حداقل دما که شامگاه گذشته ۱۸ درجه بوده در سه‌شنبه صبح به ۱۶ درجه خواهد رسید.

اثمری میزان بارندگی در ایستگاه مرکزی مشهد را از دیشب تا صبح امروز 1.9 دهم میلیمتر اعلام کرد و توضیح داد: در همین مدت ایستگاه فرامرز عباسی در مشهد با ثبت ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است. همچنین در این بازه زمانی از ایستگاه قوچان با 6.4 دهم میلیمتر بیشترین بارش و تایباد با کمتر از یک‌دهم میلیمتر کمترین میزان بارش در استان گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سرخس با ۳۹ درجه گرم‌ترین و ریوش با ۱۳ درجه خنک‌ترین شهرهای استان بودند. نوسانات دمای مشهد در همین مدت بین ۳۴ و ۱۸ درجه گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان‌های سرخس و سبزوار با ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha