• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402060502916
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر فعالیت ۱۶۹ داروخانه

نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر فعالیت ۱۶۹ داروخانه

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر فعالیت ۱۶۹ داروخانه خبر داد.

دکتر صالحی زاده گفت: در حال حاضر ۱۶۹ باب داروخانه در منطقه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت دارند که بیشترین آمار مربوط به شهر زاهدان با فعالیت ۱۳۱ داروخانه می باشد.

وی افزود: از این تعداد، ۳۴ باب داروخانه بصورت شبانه روزی درحال ارائه خدمات دارویی به مردم هستند.

صالحی زاده ادامه داد: در قبل از انقلاب اسلامی در بیشتر شهرهای استان داروخانه ای وجود نداشت، اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی داروخانه ها افزایش پیدا کرده است و حتی در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز داروخانه وجود دارد.

وی افزود: سهولت دسترسی مطلوب مردم به دارو و داروخانه ها یکی از اهداف مهم معاونت غذا و دارو دانشگاه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علیرغم تحریم های اعمال شده علیه کشورمان و کمبودهای ارزی، با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعضا برخی کمبودهای دارویی که مشکل کشوری هم می باشند مرتفع شده است.

وی از افزایش تعداد شرکت های پخش دارویی در سطح استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱ شرکت دارویی در سطح استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش میزان بازدید و بازرسی از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: بیشترین تخلف داروخانه ها حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه است.
صالحی زاده ادامه داد: هم استانی عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در داروخانه ها اعم از گران فروشی، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی و یا سایر موضوعات با تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha