• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060503166
  • خبرنگار : 71415

خلبان «شبح کی‌یف» کشته شد

خلبان «شبح کی‌یف» کشته شد

نیروی هوایی ارتش اوکراین اعلام کرد، در جریان برخورد بین دو هواپیمای جنگی آموزشی بر فراز منطقه‌ای در غرب شهر کی‌یف، سه خلبان از جمله خلبانی با اسم مستعار "جوس" (Juice) که سابقا کارزاری در حمایت از عرضه جنگنده اف-۱۶ به کشورش به راه انداخته بود، کشته شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام نیروی هوایی اوکراین، دو جنگنده آموزشی از مدل L-۳۹ اوکراین روز جمعه در غرب شهر کی‌یف با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه سه خلبان شامل آندری پیلشچیکوف، ملقب به "جوس" که حامی ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ از سوی متحدان غربی برای ارتش اوکراین بود، کشته شدند.

سی‌ان‌ان گزارش کرده "جوس" یکی از اعضای اسکادران "شبح کی‌یف" بود که وظیفه‌ آن دفاع از مرکز و شمال اوکراین در طول جنگ است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه‌اش با اعلام خبر کشته شدن این سه خلبان درباره پیلشچیکوف با لقب معرف نظامی "جوس" گفت: "او از جمله افسران اوکراینی است که کمک زیادی به کشور ما کرد."

یوری ایهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از پیلشچیکوف، کسی که به نوشته رویترز در زمان مصاحبه این خبرگزاری با او در دسامبر گذشته ۲۹ سال داشت و مسلط به زبان انگلیسی بود، با عنوان کسی که یک "اَبَر استعداد" بود، یاد کرد.

او با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: "شما نمی‌توانید تصور کنید او تا چه میزان دوست داشت که با جنگنده اف-۱۶ پرواز کند. اما حالا که این جنگنده‌های آمریکایی در مسیر ارسال هستند او نخواهد توانست با آنها پرواز کند."

این خلبان اوکراینی در ماه‌های اولیه شروع جنگ در اوکراین از عرضه جنگنده‌های آمریکایی به کشورش حمایت کرد.

او در مصاحبه‌ای که دو ماه قبل با شبکه سی.ان.ان انجام داد گفت، خلبانهای اوکراینی از قبل در حال فراگرفتن اساس کار با جنگنده‌های اف-۱۶ با استفاده از شبیه سازهای غیررسمی پرواز و هر دستورالعمل غیرمحرمانه موجود مربوط به این جنگنده‌ها هستند.

او در سال ۲۰۲۲ به همراه یک خلبان اوکراینی دیگر با نام معرف نظامی "مون‌فیش" (Moonfish) در راستای حمایت از کارزار عرضه جنگنده‌ها و تجهیزات غربی به اوکراین با خبرنگاران در شهر واشنگتن دیدار کرد. به نوشته روزنامه گاردین، این خلبانهای آمریکایی بودند که در زمان اجرای آموزش‌های مشترک به او لقب "جوس" را دادند.

پایگاه "رادیو سووبودا" ویدیویی از لاشه‌های جنگنده‌های آموزشی برخورد کرده در محلی دور از خط مقدم در روستای "سینهوری" در فاصله حدودا ۱۵۰ کیلومتری غرب شهر کی‌یف منتشر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۷

درود بهش جاودانه شد،شما این رو مقایسه کنید با امثال پریگوژین،و اربابش پوتین

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۲

ملت اوکراین قهرمانه ؟! ولا ما که داریم میبینم ۲۸ کشور دارن به اوکراین نیرو و تجهیزات میفرستن همین جنگنده ها رو خبر بالا ناتو جمع کرده داره میده اوکراین بعدشم الکی جو نده ملت قهرمان اوکراین اگه ناتو با امریکا نبود یک روزه تسلیم میشد درضم روسیه قهرمانه تنهای داره با ۲۸ کشور میجنگه یا علی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۵ ۱۸:۴۴

آقای زلنسکی ومردم نظامیان اوکراین واقعا قهرمان وپیروز میدان هستند پوتین قراربود در چند روز اوکراین راتسخیرکند همان خیال خام صدام حسین که قراربود در چند روز ایران راتسخیرکند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۸

20 درصد از خاکشونو از دست دادن ضد حمله اخیرشونم با تلفات بالا راه به جایی نبرد اونوقت میگی پیروز میدان LOL

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۰۳

آقا رضا خوبی جنک اوکراین رو با ایران مفایسه میکنی چی میزنی تو جنگ ایران کل دنیا به عراق سلاح میدادن تو جنگ اوکراین کل دنیا به اوکراین سلاح میدن اگه کمک آمریکا و کشورای اروپایی نبود که اوکراین تموم شده بود

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۳۱

روسها تجاوز نظامی کردن به ملت اوکراین و به خاک خون کشیدن اوکراینیارو اونوقت آه ملت روس گرفته اونارو؟؟مثله این میمونه یه خلبان ایرانی زمان جنگ ایران عراق کشته بشه درراه وطنش ایران شمابیای بگی آه عراقیا گرفتش!!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۵ ۲۱:۲۷

آه ملت روس. گرفتش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۰۸:۰۷

ملت روس چرا باید آه بکشند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۰۳

آه متجاوزا گرفتش؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۵۷

چون روس ها سال هاست در خرسون و دیگر مناطق تحت تسلط نئونازی های اکراین مورد ظلم و کشتار هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۰۲:۳۱

خیلی خوب و عالی که خبرهای داغ روز مجازی دنیا باخبروممنونیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۰۵:۲۲

خسته نباشید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۵

مردانگی روباید ازاکراین یاد بگیری چقدر خودتحقیری که هشت سال رشادت‌های جوانان ایرانی رو به چشمت نیومد خود صدام اقرار کرده بود که مقابل مردترین مردان تاریخ جنگیدیم بعداز اجنبی تعریف میکنی یه کم غیرت رومملکتت داشته باش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۲۱

مردانگی را باید از شماها آموخت روحت شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۵

اگر انسانیت وجود داشته باشد باید از مرگ همنوع خود ناراحت شد چه روسی باشد و چه اکراینی فقط باید به غرب و روسیه لعنت فرستاد که برای حفظ منافع خود باعث کشته شدن انسانها و جنگ میشوند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۰۹

چرا غرب مگر غرب به روسیه گفته به اوکراین حمله کن این پوتین بخاطر طعمه اش حمله را شروع کرد که مثل کریمه اونجا را هم صاحب بشه که این با مردم اوکراین به کمک سلاح غربی در برابر پوتین ایستادگی کردن درود بر شرف مردماوکراین

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۹:۴۱

به غرب لعنت نفرستید خواهشاً که دوستانی دلشکسته میشن. ایسنا طوری قهرمان سازی و مظلوم نمایی می‌کنه انگار خیریه. وقاحت داره این طرز کار. تو حادثه شاهچراغ هم همینجوری داستان سرایی داشتید؟ غرب زدگی شما رو به کوری و کری زده. کل بلوک غرب زلنسکی بیچاره رو انداختن به جان روسها و تا نابودی مردم بدبخت اوکراین و زیربناها و انبار تسلیحات هم کوتاه نخواهند اومد. خواهشاً یه کم از ناتو بگید که مردی توی اوکراین باقی نگذاشته و همه رو داده دم توپ روسها

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۳

نفرین مردم مناطق جدا شده مثل کریمه که دائم توسط این خلبان بمباران می شدن او را به کشتن داد. اگر این خلبان سواد سیاسی داشت باید میفهمید غر رئیس جمهور دلقک او نوکر غرب مخصوصا امریکا است و نباید در جهت منافع امریکا مردمان هم نژاد خود را بمباران میکرد و میکشت. لعنت ابدی و نفرین مردم بی گناه همراه او تا ابد خواهد ماند.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۰۲

یک دلقک که بشه ریس جمهور اینجوری کشورش رو به افغانستان تبدیل میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۳

درود بیکران بر سرور وبزرگ ودلیر وبا ایمان وجاودانه نامتان پوتین شجاع

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۴۰

نوبت زلنسکی میرسه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۵۹

چه تیتر چرتی، حیف به کلمه دانشجو که یدک میکشی.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۳۶

مردم‌،نظامیان‌‌ومسئولان‌اکراینی‌قهرمان‌نیستند آنها‌قربانیان‌اربابان‌غربی‌وآمریکایی‌خود‌هستند آنها‌را‌تحسین‌نکنید‌آنها‌آنقدر‌احمق‌هستند‌که آمریکا‌بعنوان‌هیزم‌ازآنها‌استفاده‌می‌کند