• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060503261
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات:

کلنگ گازرسانی به ۱۶ روستای کلات به زمین می‌خورد

کلنگ گازرسانی به ۱۶ روستای کلات به زمین می‌خورد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: همزمان با دهه فجر امسال کلنگ گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان کلات به زمین می‌خورد.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی یک سال اخیر در شهرستان کلات با توجه به مرزی بودن منطقه اقدامات و توفیقات خوبی حاصل شده است، اظهار کرد: به زودی ساماندهی دام سبک به سمت صنعتی شدن با ایجاد ۱۱ شهرک آغاز خواهد شد که از این تعداد، ۴ شهرک در ایام هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: طی همین هفته برای پرورش شتر ۶ شهرک به مساحت ۱۰۰۰ هکتار در نقاط مختلف شهرستان شروع به کار خواهند کرد. همچنین توسعه شیلات شهرستان یکی دیگر از طرح‌هایی خواهد بود که ظرفیت پرورش ماهی از ۲۰۰ تن به ۲۰۰۰ تن خواهد رسید.

فرماندار کلات ادامه داد: در مسائل زیرساختی و عمرانی در بخش راه‌های روستایی با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) سپاه، آسفالت محورهای سینی، ژرف، آقداش، قره تیکان، بابا رمضان، چهچه، در حال انجام است. در جلسات متعددی که با وزیر راه داشتیم طرح ارائه شده آسفالت محور مشهد-کلات، در حال پیگیری است و امیدواریم این اتفاق حاصل شود.

 وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستاهای این شهرستان مرزی گفت: اکنون ۳۰ روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند. همچنین پروژه گازرسانی ۶ روستا در سمت شرق شهرستان در محور روستای سیرزار، قله زو ... در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کلات خاطرنشان کرد: کلنگ پروژه گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان از جمله ۱۴ روستا در بخش زاوین، یک روستا در بخش مرکزی و یک روستا در بخش لاین در دهه فجر به زمین خواهد خورد.

وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و وابستگی آب شهرستان به نزولات آسمانی، یک حلقه چاه در پایین‌دست شهر کلات حفر شد تا باعث کاهش تنش آبی در بخش آب شرب و آب کشاورزی شود، همچنین احداث چند حلقه چاه دیگر نیز در دست اقدام است. در حوزه آبخیزداری، ضمن تدوین برنامه جامع، در حال مذاکره با وزارت نیرو و منابع آب برای احداث سد و آب‌بند هستیم.

صلاحی ادامه داد: در بخش مخابرات نیز روند کارگذاری فیبر نوری مسیر ارتکند تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. در مسیر قلعه‌نو به زاوین و تا چنار و امیرآباد نیز کارگذاری فیبر نوری به طول حدود ۱۳۰ کیلومتر و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در مرحله تحویل به پیمانکار است.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات شهرداران و دهیاران در بخش تحول روستایی گفت: طرح تحول روستایی در قالب ۱۴ آیتم در شهرستان در حال اجرا است.

فرماندار کلات بیان کرد: اکنون در نهضت آسفالت معابر بیش از ۶۰ هزار مترمربع از سطح روستاها در حال انجام است و سطح شهرهای کلات، زاوین، لاین و چنار بیش از ۴۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها و معابر انجام شده است.

وی با اشاره به طرح ملی مسکن روستاها خاطرنشان کرد: مجموعاً بیش از ۵۳۰ نفر متقاضی طرح ملی مسکن داشته‌ایم‌ که به اغلب متقاضیان زمین واگذار شده و برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند. در طرح ملی مسکن بیش از ۷۰ هکتار به محدوده خدمات روستایی و بیش از ۵۰ هکتار به محدوده خدمات شهری اضافه خواهد شد.

صلاحی افزود: با تلاش مسئولان و جوانان انقلابی، دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف داشتیم که باعث شد کشورمان حتی با تلاش‌های دشمنان، به قدرتی بزرگ در جهان تبدیل شود. در دولت مردمی ایران قوی، تمامی تلاش‌ها در راستای شکوفایی کشور در همه زمینه‌ها است.

شهرستان مرزی ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است.

حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه دامدار و کشاورز هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha