• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402060603444
  • خبرنگار : 71145

مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی عراق در طرح اربعین

مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی عراق در طرح اربعین

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار نیروی امنیتی در تامین امنیت زیارت اربعین مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که ۲۰ هزار نیروی ارتش، پلیس، حشد شعبی و سایر دستگاه‌های امنیتی نظیر اطلاعات، امنیت ملی و دستگاه‌های اطلاعاتی در طرح امنیتی اربعین مشارکت دارند.

الخفاجی افزود که این طرح با پشتیبانی ارتش و نیروی هوایی انجام می‌شود و پیش از آن نیز عملیات پیش دستانه‌ای برای تامین امنیت جاده‌ها و شهر کربلا، گذرگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی انجام شده بود.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی گفت که مقری در فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق برای اطلاع از شمار زائران و پیگیری ورود و خروج آنها تشکیل شده و انتظار می‌رود بیش از پنج میلیون زائر از خارج عراق در اربعین شرکت کنند.

الخفاجی اظهار داشت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر تامین امنیت اربعین و اهتمام به زائران و تضمین روان بودن عبور و مرور و ورود به کربلا تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۳

راه و مسیر اربعین قطعه و مثال کوچکی از حکومت و جامعۀ مهدوی است در زمان ظهور زیرا: تمام انسانها از تمام نژادها واقوام و ملل مختلف با گویشهای مختلف همه نسبت به همدیگر یکدل و مهربانند همه هر چه در طبق اخلاص دارند به همدیگر عرضه می کنند زندگی و امورات روزمره با وجود پویا و گذران بودن ررایگان و مجانی است و هیچ انسانی بر هیچ انسانی منت گذار نیست همه در خدمت همدیگرند بدون هیچ چشم داشتی و......نمونه ها و مثال هائی که پس از اربعین در هیچ جامعه و نقطه ای بین انسانها دیده نمی شود و این موارد فقط در حکومت مهدی موعود شدنی و معنا دارد عملی شدنش در جوامع سخت نیست ولی انسانها در اقصی نقاط جهان آن را در عملی کردن سخت می دانند و اینها همه از برکت خون حسین(ع) و حکومت مهدوی است چون در طول این مسیر ائمۀ اطهار(ع)و(س)و امام زمان(عج)حضور دارند و مرتب کنندۀ امور انسانها هستند............