• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060603602
  • خبرنگار : 71610

رسانه‌ها: وزیر خارجه تعلیق شده لیبی به ترکیه رفت/ نام المنقوش در لیست ممنوع الخروج‌ها قرار گرفت

رسانه‌ها: وزیر خارجه تعلیق شده لیبی به ترکیه رفت/ نام المنقوش در لیست ممنوع الخروج‌ها قرار گرفت

رسانه‌های عبری و عربی گزارش دادند که وزیر خارجه لیبی پس از اینکه به دلیل دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم، از کار تعلیق شد از طریق فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه»، طرابلس را ترک کرد و به ترکیه رفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: ساعاتی پس از انتشار گزارش‌هایی درباره دیدار محرمانه الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل و نجلا المنقوش، همتای لیبیایی‌اش در رم، پایتخت ایتالیا، واکنش‌های خشمگینانه‌ای در لیبی شکل گرفت.

این روزنامه افزود: اولین کسی که بهای آن را پرداخت، خود وزیر خارجه لیبی بود. در حالیکه در اسرائیل دیدار محرمانه نجلا المنقوش، وزیر خارجه لیبی و الی کوهن، همتای اسرائیلی او «دیدار تاریخی» خوانده شد و اسرائیلی‌ها به آن «افتخار کردند.»

این روزنامه امروز دوشنبه افزود: «المنقوش از کار تعلیق شده است. در لیبی، آنها نامه‌ای را که از سوی نخست وزیر عبدالحمید الدبیبه برای المنقوش ارسال شده بود، منتشر کردند. الدبیبه یک سرپرست موقت را برای وزارت خارجه منصوب کرد.

این روزنامه به گزارش‌هایی مبنی بر «فرار» المنقوش با هواپیمای دولتی به ترکیه اشاره کرد.

آحارونوت توضیح داد که هواپیمای «فالکون» متعلق به دولت لیبی، شب هنگام در رویدادی غیرمعمول از زمین برخاست و بامداد امروز در استانبول فرود آمد.

یک منبع امنیتی بامداد دوشنبه به «بوابة الوسط» گفت که المنقوش فرودگاه بین‌المللی معیتیقه را به مقصد ترکیه ترک کرد.

خبرنگار آر تی نیز از خروج المنقوش از کشورش خبر داد و گفت، او عازم ترکیه شده است.

این در حالی است که سرویس امنیت داخلی دولت وحدت ملی لیبی امروز دوشنبه از قرار گرفتن نام نجلا المنقوش در فهرست ممنوع الخروج لیبی تا زمان انجام تحقیقات خبر داد. تصمیم برای ممانعت از خروج المنقوش از لیبی پس از انتشار شایعاتی مبنی بر فرار وی با هواپیمای شخصی به مقصد ترکیه است.

این سرویس امنیتی لیبی در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک منتشر کرد، گفت: «آنچه در رسانه‌های اجتماعی در مورد اجازه یا تسهیل سفر وزیر امور خارجه تعلیق شده منتشر شده، صحت ندارد و هیچ کانال‌ رسمی در فرودگاه معیتیقه اعم از ترمینال عادی، خصوصی یا ریاست جمهوری عبور او را ثبت نکرده و دوربین‌های مداربسته این موضوع را روشن خواهند کرد.»

این سرویس تاکید کرد که همه مقامات «همصدا» با آرمان‌های مردم لیبی هستند و به احساسات آنها در مورد همه مسائل به‌ویژه مساله فلسطین احترام می‌گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha