• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060603605
  • خبرنگار : 71660

سناتور آمریکایی: ارسال سلاح به اوکراین بهترین سرمایه‌گذاری دفاعی واشنگتن در تاریخ است

سناتور آمریکایی: ارسال سلاح به اوکراین بهترین سرمایه‌گذاری دفاعی واشنگتن در تاریخ است

میت رامنی، سناتور آمریکایی از ایالت یوتا علنا به استراتژی واشنگتن درخصوص ارسال تسلیحات به اوکراین جهت «تضعیف روسیه» اشاره و تاکید کرد، ارسال تسلیحات به کی‌یف «بهترین سرمایه‌گذاری دفاعی واشنگتن در تاریخ» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، میت رامنی که به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواه، انتخابات سال ۲۰۱۲ ایالات متحده را به باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا باخت، در یک شرکت مستقر در ایالت یوتا در حوزه دفاعی و فناوری گفت: «بهترین روش برای آمریکا جهت کاهش تهدید امنیتی ایجاد شده توسط چین این است که مطمئن شود روسیه در مقابل اوکراین شکست می‌خورد.»

وی افزود: تضعیف روسیه، چین را هم ضعیف می‌کند. همچنین کمک به اوکراینی‌ها بهترین هزینه دفاع ملی است که فکر می‌کنم تا به حال انجام داده‌ایم.

این سناتور جمهوری‌خواه ادعا کرد: «ما زندگی هیچ فردی را در اوکراین از دست نمی‌دهیم. اوکراینی‌ها شجاعانه در برابر روسیه که دارای ۱۵۰۰ تسلیحات هسته‌ای است، می‌جنگند. بنابراین ما ارتش روسیه را تنها با اندکی هزینه نابود و تخریب می‌کنیم.»

میت رامنی که در کارزار ناموفق خود در سال ۲۰۱۲، روسیه را «دشمن ژئوپلیتیک شماره ۱ آمریکا» خوانده بود، در ادامه ادعاهایش گفت: یک روسیه تضعیف‌شده چیز خوبی است و این مسئله به چین می‌گوید که در جاه‌طلبی ارضی خود تجدید نظر کند. و شاید مهم‌تر از همه این مسئله به روسیه بگوید که دیدگاه پوتین مبنی بر بازآفرینی امپراتوری روسیه و تصرف جمهوری‌های قدیمی شوروی سابق اتفاقاتی نیستند که عملی شوند.

وی در پایان افزود: کمک به اوکراین منافع ملی زیادی برای آمریکا به دنبال دارد و بهترین کاری که برای آمریکا می‌توانیم انجام دهیم این است که شاهد تضعیف مردمی باشیم که تسلیحات هسته‌ای علیه ما دارند. آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین، ارتش روسیه را تخریب می‌کند.

این سناتور آمریکایی چنین اظهاراتی را در حالی بیان کرد که خود مقامات اوکراینی و برخی مقامات برجسته آمریکایی به شکست اوکراین در ضدحملاتش اذعان کرده‌اند. او همچنین مدعی شد که جان افراد در اوکراین تلف نمی‌شود! در حالیکه چند روز پیش «داگلاس مک‌گرگور»، سرهنگ بازنشسته آمریکا و مشاور ارشد سابق پنتاگون در زمان ریاست دونالد ترامپ تاکید کرد که «اوکراینی‌ها تاکنون ۴۰۰ هزار تن را در نبرد از دست داده‌اند.» حتی روزنامه نیویورک تایمز هم پیش از این خبر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، اوکراین در حین جنگ ۷۰ هزار کشته و ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار زخمی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha