• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402060603692
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «منابع انسانی ناب» منتشر شد

کتاب «منابع انسانی ناب» منتشر شد

ایسنا/اردبیل کتاب «منابع انسانی ناب» به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد.

این کتاب توسط « چریل‌ام. جکیل » طی سال ۲۰۲۰ در نیویورک، نگارش یافته و توسط دکتر صمد رحیمی‌اقدم دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تبریز سید یوسف حسینی و محمد مقدسی ترجمه گردیده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «منابع انسانی ناب» درصدد آگاهی دهی از اهمیت منابع‌انسانی و اثر بخشی اتخاذ اصول علمی اثبات شده مدیریت منابع انسانی در پیشبرد اهداف سازمان می‌باشد و با ارائه تجاربی ارزشمند برگرفته از سال‌ها تلاش نویسنده کتاب در این عرصه و مواجهه با طیف وسیعی از سازمان‌ها در صنایع مختلف و کشورهای متفاوت، الگویی متفاوت را تحت عنوان منابع انسانی ناب معرفی می‌کند و علیرغم تخصصی بودن مفاهیم، با زبانی ساده به تشریح آن‌ها می پردازد؛ مفاهیمی مانند مشارکت نیروی کار، تعهد، کارتیمی، حقوق و مزایای منصفانه، ارتباطات و... در این کتاب با بیانی ساده و مثال‌های عملی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که این رویکرد نگارش، کتاب را مرجعی قابل استناد و مناسب برای رهروان علم مدیریت منابع‌انسانی، مدیران سازمانی و افراد دغدغه‌مند در این حوزه می کند.

با طراحی کتاب در ۵ بخش عمده شامل بیانیه ماموریت منابع‌انسانی ناب، پیاده‌سازی فرهنگ ناب، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت استعداد ناب، منابع‌انسانی به‌عنوان مدلی از عملکرد و رفتارهای ناب و در نهایت با خلاصه سازی تمام موارد و بیان نکات اصلی تمام مفاهیم مربوط به تشریح منابع انسانی ناب، نحوه اجرای آن، تضمین موفقیت ناب، تشریح مدل کامل هدف برای ناب بودن، نویسنده درصدد تشریح کامل موضوع تا تثبیت ناب بودن، برآمده است.

مطالعه‌ کتاب حاضر به مدیران کسب‌وکارها و سازمان‌ها در هر سطح مدیریتی و هر نوع صنعت و حرفه، مدیران و متخصصان منابع‌انسانی، صاحبان مشاغل، مدیران عامل یا مدیران کل، مجریان و مدیران عملیات، متولیان ناب و تمامی رهروان در قلمروی مدیریت و بالاخص منابع انسانی توصیه می‌شود؛ زیرا اعتقاد بر این است، این افراد بهترین‌ها برای پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت منابع‌انسانی ناب در سازمان خود در وهله اول و آگاهی‌بخشی در سازمان‌ها در خصوص نقش والای منابع‌انسانی، در وهله دوم می‌باشند؛ همچنین مطالعه این کتاب به توصیه می‌شود.

کتاب «منابع انسانی ناب» ۲۸۸ صفحه ای، در ۱۴ فصل ترجمه شده است و به قیمت ۱۵۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha