• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060603845
  • خبرنگار : 71592

ادامه تظاهرات لیبیایی‌ها / درخواست از دادستانی لیبی برای اشد مجازات المنقوش

ادامه تظاهرات لیبیایی‌ها / درخواست از دادستانی لیبی برای اشد مجازات المنقوش

مردم لیبی امروز (دوشنبه) هم در اعتراض به دیدار وزیر خارجه کشورشان با همتای صهیونیست خود مقابل مقر وزارت خارجه لیبی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، تظاهرکنندگان در طرابلس و تعدادی دیگر از شهرهای لیبی که به دیدار محرمانه نجلاء المنقوش، وزیر خارجه این کشور با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا اعتراض داشتند، مخالفت قاطع خود را با برقراری روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و شعارهایی علیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو سر دادند و پرچم فلسطین را در دست داشتند.

خبرنگار روسیا الیوم در لیبی گزارش داد که تظاهرات خشمگینانه در شهر الزاویه در غرب طرابلس پایتخت این کشور در اعتراض به دیدار مذکور برگزار شد.

در همین حال رسانه‌های عبری و عربی گزارش دادند که المنقوش به دلیل دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم از کار تعلیق شده و سپس از طریق فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه»، طرابلس را ترک کرده و به ترکیه رفته است.

با این حال معترضان در لیبی، روی دیوار وزارت خارجه کشورشان شعارهایی در راستای استعفای دولت وحدت ملی لیبی به نخست وزیری عبدالمجید الدبیبه سر دادند.

براساس فیلم‌های منتشر شده، تظاهرکنندگان اقدام به سوزاندن لاستیک خودروها و پرچم رژیم صهیونیستی کرده‌اند، شعارهایی علیه این رژیم سر داده و خواهان برکناری المنقوش و مجازات او شده‌اند.

خالد المشری، رئیس سابق شورای عالی دولت لیبی در واکنش به این ملاقات محرمانه گفت، برکناری دولتی که تمامی خطوط قرمز دینی و ملی را زیر پا گذاشته، واجب شد.

کمیسیون روابط خارجی در پارلمان لیبی هم خواهان اعمال شدیدترین مجازات‌ها علیه المنقوش شد.

این کمیسیون، اقدامات دولت وحدت ملی را محکوم کرده و گفت که هدف آن ماندن در قدرت از طریق دادن امتیازاتی به ضرر اصول ملی و مغایر با قوانین لیبی به منظور کسب دستاوردهای سیاسی اندک است.

پارلمان لیبی از دادستان کل این کشور خواسته تا در این باره تحقیق کند و این بیانیه را ابلاغیه‌ای تلقی کند که علیه وزیر امور خارجه و تمامی افراد دخیل در این اقدام، اعم از کسانی که با این دیدار موافقت کرده یا آن را ترتیب داده، در نظر گرفته و نتایج را در اسرع وقت در اختیار پارلمان قرار دهد. پارلمان لیبی اعلام کرد، این دیدار نقض قانون لیبی است که عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی یا هرگونه تعامل با آن را ممنوع کرده و جرم می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha