• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060603873
  • خبرنگار : 50614

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی خبر داد

رفع مشکلات کمبود شیر خشک تا پایان شهریورماه در مشهد

رفع مشکلات کمبود شیر خشک تا پایان شهریورماه در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی از رفع مشکلات در خصوص کمبود شیر خشک تا پایان شهریور ماه در مشهد خبر داد.

سید علی جعفری نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مشکلات پیش آمده در تامین شیر خشک در مشهد، عنوان کرد: به احتمال زیاد تا پایان شهریورماه مشکلات پیش‌آمده در این خصوص برطرف خواهد شد. با توجه به پیگیری‌هایی که داشتیم، کارخانه‌های مرتبط با صنایع پودر شیر فعال در حوزه مشهد به شدت مشغول انجام تولیدات خود هستند. احتمالا ظرف چند هفته آینده شیر خشک وارد بازار می‌شود و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود کمبود شیر خشک همچنان شاهد صادرات شیر خشک هستیم، گفت: بعید می‌دانم صادراتی صورت بگیرد. تا جایی که در جریان هستم با توجه به وجود مشکلی که در تامین شیر خشک داریم، جلوی هرگونه صادرات این کالا گرفته شده است.

رییس انجمن داروسازان استان خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخشی از خدمات درمانی در مشهد مقدس برای زائرین صورت می‌گیرد آیا در خصوص این بیماران با توجه به نیازی که به دارو پیدا می‌کنند اعتباری جداگانه تخصیص داده می‌شود؟ اظهار کرد: اعتباراتی به صورت جداگانه به انجمن داروسازان تخصیص داده نمی‌شود بلکه در خصوص داروهای خاص و بر حسب مورد، معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه می‌توانند درخواست دهند و سهمیه مازاد دریافت کنند. در این خصوص، در موارد خاص و داروهای خاص پیگیری‌هایی انجام می‌شود. هرساله این فرایند وجود دارد و ‌پیش‌بینی‌هایی در این مورد در نظر گرفته می‌شود تا برای ایامی مثل اربعین و ماه صفر به مشکلات کمبود دارو برنخوریم.

به گزارش ایسنا، ناظر گمرکات خراسان رضوی چند روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از صادرات ۳۳۰ تن شیرخشک اطفال از گمرکات خراسان رضوی خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha