• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060603880
  • خبرنگار : 50416

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه انگور در ملایر

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه انگور در ملایر

ایسنا/همدان عملیات اجرایی پالایشگاه انگور شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت آغاز شد.

سرمایه‌گذار شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر روز دوشنبه ۶ شهریور در آیین کلنگ‌زنی این پالایشگاه اظهار کرد: پالایشگاه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در روستای توچغاز احداث می‌شود.

غلام‌عباس عبداللهی پیش‌بینی کرد این پالایشگاه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و گفت: الگوسازی کاشت، داشت و برداشت انگور به روش نوین در باغی به مساحت ۲.۵ هکتار و توسعه روش‌های RD با جذب هیأت‌های علمی در رشته‌های وابسته به انگور از جمله اهداف شرکت است.

عبداللهی ایجاد خطوط تولید پیشرفته در صنایع تبدیلی با ارزش افزوده حداکثری و برندسازی و صادرات، ایجاد شرکت دانش‌بنیان و زمینه‌سازی امنیت و ایمنی غذایی را از دیگر اهداف شرکت برشمرد.

وی به تولید ۲۵۰ هزار تن انگور به صورت سالانه در شهرستان ملایر به عنوان قطب تولید انگور در کشور اشاره و اظهار کرد: با وجود جهانی شدن انگور ملایر و با داشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در تولید حداکثری، کاربرد روش‌های نوین باغداری؛ بالا بردن راندمان آبیاری و اصلاح روش‌های سنتی آبیاری و به ویژه فرآوری در باغ و کارخانه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، هنوز در جایگاه شهر جهانی انگور اقدامی در خور نشده است.

عبداللهی ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات تصفیه و بسته‌بندی کشمش در ۵۷ واحد صنعتی و با ظرفیت اسمی ۹۰ هزار تن با هدفگذاری صادرات به کشورهای منطقه به عنوان تنها فعالیت صنعتی در این راستا قلمداد می‌شود.

وی هدف از ایجاد شرکت را توسعه صنایع تبدیلی انگور، فرآوری و برندسازی محصولات ایجاد صنعت بالا سری در کشمش تولیدی خواند و افزود: ۱۵ تیرماه سال قبل موافقت‌های اولیه این پالایشگاه انگور دریافت و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز در ادامه گفت: آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها همراه با پیشرفت فیزیکی و بحث‌های زیرساختی این پروژه‌ها انجام شده است. 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، استعداد ملایر را باغات انگور این شهرستان دانست و افزود: سال‌هاست که به فکر استفاده از محصولات فرآوری انگور هستیم. خوشبختانه یک سرمایه‌گذار بومی مصمم با دانش علمی به ملایر آمد و جمع خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تأکید بر ضرورت حمایت از این واحدها، خاطرنشان کرد: با فرهنگسازی و تولید کنسانتره، می‌توانیم شرایط خوبی برای صادرات فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha