• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402060603949
  • خبرنگار : 50233

روند کاهشی معوقات بانکی در سه سال اخیر

شرایط لازم برای خرید ارز اربعین/ روزانه ۲۷۰ سمنانی ارز اربعین می‌خرند

شرایط لازم برای خرید ارز اربعین/ روزانه ۲۷۰ سمنانی ارز اربعین می‌خرند

ایسنا/سمنان مدیریت شعب بانک سپه استان سمنان از فروش ارز اربعین به زائران در ۶ شعبه این بانک در استان سمنان خبر داد و گفت: علاوه بر این دو دستگاه خودپرداز بانک سپه استان در مرز ایران و عراق به زوار خدمات شبانه روزی ارائه می‌دهد.

حمیدرضا عرب ۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروش ارز اربعین در شعب این بانک تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد به شرایط خرید ارز اربعین اشاره و اظهار کرد: زائران با حضور در شعب منتخب و ارائه کارت شناسایی معتبر، گذرنامه، کد رهگیری و ثبت‌نام سامانه سماح و.. ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی از فروش ۲۰۰ هزار دینار به هر زائر در استان خبر داد و تصریح کرد: جدای از نوسانات قیمتی، تقریبا ارزش ۲۰۰ هزار دینار عراق حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فروش ارز تنها به آن دسته از زوار که در سامانه سماح ثبت‌نام و مجوز خرید ارز را دریافت کرده‌اند، انجام می شود اضافه کرد: مدارک مورد نیاز دریافت برای مراجعه به بانک و دریافت اسکناس دینار عراق، ارایه اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه معتبر تردد زائر است.

مدیریت شعب بانک سپه استان سمنان از امکان سفارش خرید ارز اربعین از طریق شبکه داخلی روبیکا خبر داد و تصریح کرد: زوار بالای ۵ سال می‌توانند ۲۰۰هزار دینار عراق برای سفر اربعین خود خریداری کنند.

این مسوول بانکی یادآوری کرد: به طور متوسط روزانه ۲۶۰ تا ۲۷۰ نفر در استان با مراجعه به شعب منتخب ارز اربعین خریداری می‌کنند.

وی از استقرار ۲۰ خودروی حامل دستگاه های خودپرداز بانک سپه ایران در مرزهای کشورمان خبر داد و افزود: در مجموع ۳۷ دستگاه خودپرداز بانک سپه در قالب ۲۰ خودرو برای استفاده زوار اربعین حسینی در مناطق مرزی قرار دارد که دو دستگاه آن مربوط به استان است.

بهبود ۸۳درصدی بانک در یک سال اخیر

عرب در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با اثرات احتمالی ادغام چندین بانک و صندوق در این بانک قدیمی از بهبود ۸۳درصدی بانک در یک سال اخیر خبر داد و افزود: بانک سپه در سراسر کشور با توسعه خدمات کیفی خود سبب شده که در یک سال گذشته شاهد افزایش ۸۳درصدی سودآوری در این بانک دولتی باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از ادغام بانک ها این بانک در استان به تدریج خود را با شرایط وفق داده افزود: خوشبختانه در استان هیچگونه مشکل و حاشیه‌ای در بحث ادغام نداشتیم.

وی افزود: پس از ادغام و به وجود آمدن ساختاری جدید، خدمات به همه نیروها فارغ از وابستگی به بانک های پیشین، به صورت کاملا یکسان ارائه می شود.

مدیریت شعب بانک سپه استان سمنان با اذعان به اینکه خانواده این بانک در استان خانواده بزرگی است، افزود: مجموعه بانک سپه در استان بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی دارد.

عرب با بیان اینکه رشد ۱۰۰درصد منابع بانکی ما طی سه سال اخیر گویای موفقیت طرح ادغام بوده اضافه کرد: در سطح استان نیز با رشد قابل توجه منابع بانکی روبرو بودیم و فرآیند ادغام هیچ مخاطره‌ای برای شعب استان و یا فرآیند خدمات‌دهی به مردم استان به همراه نداشته است.

وی از کاهش ۳۶ درصدی مانده مطالبات غیرجاری بعد از طرح ادغام خبر داد و بیان کرد:روند درصد معوقات در این بازه سه ساله همواره روندی کاهشی داشته است.

روند کاهشی معوقات بانکی در سه سال اخیر

وی همچنین از پیگیری برنامه تحول بانک سپه در افق ۱۴۰۴ در آستانه ۱۰۰سالگی این بانک قدیمی و بعد از برنامه ادغام در استان خبر داد و گفت: بانک سپه به عنوان قدیمی ترین بانک ایران یک بانک اصیل و با پیشنه بالا است و تجربه یک قرن بانکداری به ارتقا کیفی خدمات در این بانک در استان و کشور کمک کرده است.

مدیریت شعب بانک سپه استان سمنان از انتخاب این مجموعه به عنوان دستگاه برتر استان در ارائه خدمت به نیروهای مسلح خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیشگامی بانک در مولدسازی، از بانک سپه استان به دلیل پیشتازی  در اجرای آیین‌نامه مولدسازی دارایی های دولت تقدیر شد.

وی از استقرار میز خدمت و تکریم ارباب رجوع در این مجموعه بانکی خبر داد و افزود: توسعه شبکه شعب در سطح استان با هدف خدمات دهی مطلوب‌تر ادامه یافته و در همین هفته دولت نیز دو شعبه بانک در شهرک های صنعتی پایتخت در گرمسار و شهرک صنعتی خوارزمی نیز به بهره برداری رسید.

وی از مشارکت این بانک با انجمن های علمی اقتصادی دانشگاه سمنان در راستای مسوولیت های اجتماعی بانک خبر داد و افزود: جشنواره ملی علاج اقتصاد با مشارکت بانک و با همکاری انجمن های علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان برگزار شد. مشارکت در اجرای اردوهای جهادی درمانی الکفیل و مشارکت با فراجا و ستاد اقامه نماز استان در برگزاری اجلاسیه نماز و مشارکت با کمیته امداد استان در برگزاری طرح مفتاح الجنه و...از جمله خدمات بانک سپه در استان است.

وی از آنچه "پیشتازی در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان" می‌خواند خبر داد و گفت: همچنین بانک سپه استان از سوی استانداری سمنان و سپاه قائم استان به عنوان بانک مورد تقدیر در امر محرومیت‌زدایی انتخاب و تقدیر شد.

مشارکت در احیای ۴ واحد راکد استان

وی از پرداخت یک هزار و ۶۵۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان از سوی این بانک خبر داد و اظهار کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ نیز با جذب حداکثری سهم اعتبارات کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهادکشاورزی استان، میراث فرهنگی، بنیاد علوی و بنیاد برکت با پرداخت یک هزار و ۳۹۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به عنوان بانک برتر انتخاب شدیم.

عرب از بازدید از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان با هدف کمک به واحدهای مشکل دار خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران میانگین زمان رسیدگی به درخواست های بانک از طریق سامانه سامد ۳.۶روز بوده که عدد مناسبی است.

وی از مشارکت در احیای چهار واحد راکد استان خبر داد و گفت: با فعال سازی این واحدها در مجموع ۱۶۷ اشتغال در استان احیا، تثبیت و یا ایجاد شده است.

مدیریت شعب بانک سپه استان سمنان اضافه کرد: با حمایت بانک سپه استان واحدهای راکد: چینی ماهان، کاشی هفت آسمان، تابش بافت میامی و خوشه طلایی سمنان احیا و چرخ های تولید دوباره در این واحدهای صنعتی و تولیدی به گردش درآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha