• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060603954
  • خبرنگار : 50161

مدیرکل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد

کاهش کیفیت هوا در پی خیزش گرد و خاک از فردا در زنجان

کاهش کیفیت هوا در پی خیزش گرد و خاک از فردا در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: به واسطه وزش باد شدید در استان از فردا و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع و کم‌استحکام شهری و روستایی و نیز شکستن درختان خشکیده و سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی نشان می‌دهد که برای فردا با توجه به الگوهای حاکم شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان خواهیم بود که این شرایط تا روز شنبه در استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین به واسطه وزش باد شدید در استان و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال پرتاب اشیاء، احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع و کم‌استحکام شهری و روستایی و نیز شکستن درختان خشکیده و سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به کاهش کیفیت هوا توصیه می‌شود شهروندان در خروج از منزل و فعالیت در فضای باز خصوصا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای گروه‌های حساس احتیاط لازم را داشته باشند. استفاده از ماسک مناسب برای کسانی که مجبورند در فضای بیرون فعالیت داشته باشند، توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید احتیاط در عبور و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشکیده از دیگر توصیه‌های ما برای این روزها است.  همچنین پرهیز از پارک خودرو در کنار داربست‌ها و درختان و تابلوهای تبلیغاتی هم مورد توصیه است.

رحمن‌نیا ادامه داد: از روز چهارشنبه به تدریج شرایط به نحوی پیش می‌رود که ما شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود ولی مجددا سامانه دیگری وارد استان می‌شود که نفوذ سامانه بارشی هم‌رفتی است که به تدریج منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهای آن به شکل رگبار و رعد و برق به خصوص در ارتفاعات استان با احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

وی تصریح کرد: اثراتی که این سامانه می‌تواند در استان داشته باشد این است که می‌تواند به واسطه بارش‌های نقطه‌ای ایجاد روان‌آب، آبگرفتگی موقت معابر را به همراه داشته باشد و همین‌طور احتمال سیلابی شدن برخی معابر در محل بارش‌های نقطه‌ای وجود دارد.

این مسئول گفت: خطر اصابت صاعقه هم از دیگر پدیده‌هایی است که هم‌استانی‌ها باید به آن دقت کنند و توصیه ما این است که از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند چه دامداران و چه ورزشکاران. خودداری از اتراق در مسیر رودخانه‌ها با توجه به اینکه نوع بارش‌ها به شکل رگباری و نقطه‌ای خواهد بود، از دیگر توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی برای این ایام است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه این بارش‌ها به هیچ عنوان بارش سراسری نیست و مناطق مختلف استان پتانسیل بارش‌های نقطه‌ای را دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای خدمات شهری نیز آمکادگی این را داشته باشند که در صورت بروز هر گونه آبگرفتگی و سیلاب بتوانند مشکلات به وجود آمده را رفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha