• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402060603960
  • خبرنگار : 71610

تظاهرات مخالفان مقابل منزل وزیر تندروی نتانیاهو

تظاهرات مخالفان مقابل منزل وزیر تندروی نتانیاهو

منابع خبری امروز (دوشنبه) از تظاهرات صدها تن مقابل منزل وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی «الخلیل» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی در این باره اعلام کرد که صدها تن از فعالان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی و یهودیان مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی در مقابل منزل ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم در شهرک صهیونیست‌نشین «کریات اربع» در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی تظاهرات کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی، نژادپرستی و اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

طبق این گزارش، معترضان در مسیر منزل بن گویر با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی که سعی داشتند اجازه ندهند که آنها به میدان نزدیک خانه این وزیر تندرو برسند درگیر شدند، اما در نهایت به آنها اجازه تجمع داده شد.

تظاهرات مخالفان مقابل منزل وزیر تندروی نتانیاهو

تظاهرات مخالفان مقابل منزل وزیر تندروی نتانیاهو

«آونر گبریاهو»، مدیر بنیاد «شکستن سکوت» که علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، در این باره گفت که این تظاهرات پس از تحولاتی صورت می‌گیرد که مستلزم اقدام است نه سکوت، زیرا آنچه کابینه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها انجام می‌دهد، تحکیم سیاست آپارتاید است.

«حین آرئیلی»، یکی از اعضای شهرداری تل‌آویو نیز در این باره گفت که این تظاهرات برای تایید این موضوع برگزار شد که شمار قابل توجهی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، مخالف اشغالگری بوده و خواهان پایان دادن به این سیاست هستند؛ چراکه زندگی فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که کابینه فعلی رژیم صهیونیستی در اعمال سیاست نژادپرستی نسبت به فلسطینی‌ها و همچنین در قبال تمامی اقلیت‌ها از جمله زنان که اخیراً از تردد آزادانه در فضای عمومی منع شده‌اند، زیاده‌روی می‌کند.

«سامح عراقی»، سرپرست شهرداری «الطیره» در منطقه موسوم به «منطقه مثلث» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ با حضور در این تظاهرات گفت: من از شهر  الطیره و از جامعه عرب در اعتراض به همدستی کابینه با باندهای جنایتکار به اینجا آمده‌ام تا صدایمان را علیه اشغالگری بالا ببریم و به آن اعتراض کنیم.

تظاهرات مخالفان مقابل منزل وزیر تندروی نتانیاهو

وی تاکید کرد: مبارزه ما در جهت آزادسازی جامعه فلسطین از یوغ اشغال است.

سامح عراقی خطاب به بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی گفت: جامعه عرب فلسطین در اراضی اشغالی در سرزمین خود ثابت‌قدم هستند و تاریخ این مساله را از زمان نکبت تأیید کرده است. به بن گویر که جانش را مهمتر از عرب‌ها می‌داند هم می‌گوییم که در نهایت او به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha