• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402060604205
  • خبرنگار : 80001

بذرپاش خبر داد

افزایش وام ساخت مسکن روستایی به زودی

افزایش وام ساخت مسکن روستایی به زودی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سقف وام ساخت مسکن روستایی در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و دولت قصد دارد رقم این وام را افزایش دهد.

در این خصوص امروز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح حدود ۲۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم گفته است: تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کارهایی است که در شورای عالی مسکن نیز برای آن تاکید شده است.

به گفته بذرپاش هم اکنون تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این رقم را در هماهنگی با بانک‌ها افزایش دهیم. در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب می کنیم تا سهم وام روستایی افزایش یابد.

بنا بر این گزارش بنیاد مسکن تعهد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در قالب طرح نهضت ملی مسکن بر عهده گرفته که تاکنون بیش از ۴۵۵ هزار واحد را به مرحله‌ی ساخت رسانده و قصد دارد تا پایان سال جاری این تعداد را به ۸۰۰ هزار واحد برساند. از این تعداد حدود ۳۰ هزار واحد روستایی به مرحله‌ی افتتاح و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. در بخش شهری نیز حدود ۲۰ هزار واحد در مراحل پایانی قرار دارد و تعداد قابل توجهی در هفته دولت افتتاح شد. هر واحد شهری ۳۵۰ میلیون تومان وام دارد و البته تسهیلات در این بخش به ۵۵۰ میلیون تومان یافته قرار است متناسب با پیشرفت پروژه‌ها تزریق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۱۱

کدام روستا و روستایی بیشتر روستایی ها هم در شهر ملک دارن و هم روستای خودشون خانه دارن یا ساختن... و همه جمع کردن در دولت احمدی نژاد به شهر آمدن و با 5 میلیون و 25 میلیون وام 5 درصد که ماهی 300 تومن قسطش هم نبود خانه دار شدن این وام ها را بایستی به جوانان تازه اذواج کرده بدن تا شاید 50 متر خونه بگیره نه اینکه چند جا وام بدن و چند نقطه بسیاری خونه داشته باشن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۳:۰۰

با سلام خواهشن اگر کسی با مسئولان ارتباط داره بهشون بگه که الان حداقل وام برای ساخت یک واحد باید ۵۰۰میلیون باشه یعنی با کمتر از این مقدار امکانش نیست الانم مثل سابق نیست که کنار تسهیلات مسکن بری از بانک وام دیگه بگیری تا واحدتو تکمیل کنی بانکها وام نمیدن به مردم عادی لطفا کسی که توانشو داره به مسئولین اطلاع بده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۳:۲۴

همین 200میلیون هم ندادن اخه من از بهمن ماه تشکیل پرونده دادم هنوزم بهم وام ندادم هردفعه هم میرم بنیاد میگن هنوز وام ابلاغ نشده بهمون که معرفی به بانک بدیم تاکی سال داره تموم میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۴۹

منم مثل تو فردا پس فردا میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۶

نمی‌خواهیم بیشترش کنند .همون 200 رو هم نمی‌دن.از پارسال برج هفت تا الان میگن بودجه نیومده.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۷

سلام به همه،خیلی ممنون میشم از مسئولین اگر مبلغ ۲۰۰ میلیون رو افزایش بدن ،منوهمسرم با دوتا بچه از شهر برگشتیم روستا که خونه بسازیم و همینجا موندگار بشیم و خداروشکر تمام کارای وام تحت نظربنیاد مسکن انجام دادیم و نیمی از وام واسمون واریز شده ولی با مبلغ ۲۰۰میلیون تومان فقط تا مرحله سقف و ستون و دیوار پیش میره ،خواهش میکنم از مسئولین که سریعتر افزایش وام رو بدن تا حداقل با ۲ تا بچه مستاجر نباشیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۸ ۰۰:۱۹

۱۰۰متر سقف و سطون خالی الان ۴۰۰میلیون باید برا ساختش داشته باشی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۹:۵۹

سلام لطفا بیمه تامین اجتماعی رو هم حل کنید ما نتونستیم برای این وام اقدام کنیم در مورد سازه فلزی هم چون آهن یکباره علم میشه لطف کنید دو مرحله کنید تا بتونیم آهنشو بخریم .ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۸ ۱۶:۴۹

سلام واقعا خیلی کم هستش باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومن باشه تا یه بخشی هم خود شخص بزاره تا بشه به یجای برسونیش

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۷:۳۱

سلام آیا به ما هم که یک مرحله از وام ۲۰۰ میلیونی گرفتیم وا۳۵۰ میلیونی تعلق میگیره