• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402060604209
  • خبرنگار : 50210

رئیس شورای شهر اراک

در پروژه میدان امام‌خمینی (ره) اراک کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم

در پروژه میدان امام‌خمینی (ره) اراک کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم

ایسنا/مرکزی رییس شورای شهر اراک گفت: در پروژه میدان امام خمینی (ره)، کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

داوود قربانی، امروز، ششم شهریورماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری اراک، با بیان اینکه در اراک با فقر تفریحگاه مواجه هستیم، اظهار کرد: ایجاد تفرجگاه در سطح شهر در دستور کار قرار دارد و دره گردو نیز در اولویت قرار گرفت به شکلی که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: باغ شهدا و باغ گردو ایجاد شده است و عملا وارد فاز اجرایی خواهیم شد، بعد از دیوارچینی رودکنار، مسیر دوچرخه نیز اجرایی شده است و قرارداد پارک هیجانی نیز منعقد شده و امسال بخشی از تجهیزات مورد نیاز نصب می شود.

قربانی با اشاره به اینکه پروژه گردشگری دره گردو عمری حدود ۱۵ سال دارد و تا دو سال پیش کار خاصی در منطقه انجام نشده بود، افزود: عمده کارهای هزینه بر توسط شهرداری در حال انجام است و بسترسازی صورت گرفته است.

وی در خصوص وضعیت پروژه میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: در روند کار، با معارضان بسیاری روبرو شدیم و قدری کار کُند پیش رفت، اما با توجه به میزان تردد از این منطقه و نزدیک بودن اربعین، از مجموعه شهرداری درخواست کردیم که معبر سطح میدان در اختیار قرار گیرد تا با چالش ترافیکی روبرو نباشیم، هرچند که مطالبه اصلی ما این است که کیفیت را فدای سرعت نکنند.

بودجه موزه تنوع زیستی به ۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش ایسنا، در این بازدید، وحید میرنظامی رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک در خصوص وضعیت موزه تنوع زیستی پارک وحش اراک گفت: عملیات اجرایی ساختمان موزه با استانداردهای یک موزه، سال ۱۳۸۷ آغاز شد و سال ۱۳۹۲ ساخته شد، اما تا امروز متروکه باقی مانده و وسایل و تاسیسات آن دچار مشکل شده است و برای بهسازی باید هزینه های بسیاری صورت گیرد.

وی با اشاره به فقر تفرجگاهی در اراک، افزود: در شورای ششم، مدل پیشنهادی موزه از مشاور با تجربه ارائه شد، پیشنهاد مالی شهرداری برای موزه حدود ۴ میلیارد تومان بود که در بودجه امسال به ۱۷ میلیارد تومان ارتقا یافت تا بتوانیم موزه را احداث کنیم.

میرنظامی بیان کرد: موزه های تنوع زیستی، بانکی برای جمع آوری گونه‌های مختلف حیات وحش هستند و در این راستا موزه تنوع زیستی اراک در دو طبقه و متراژ ۱۷۰۰ مترمربع بنا شده که در طبقه همکف مجموعه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی شده، حشرات و گونه‌های گیاهی را به نمایش می‌گذارد.

کاهش سهمیه سوخت؛ علت عدم فعالیت اتوبوس‌ها در روزهای جمعه

به گزارش ایسنا در این بازدید، سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک بیان کرد: شهر اراک نیازمند افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان بود و بر همین اساس ۸۹ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه میدل باس برای شهر اراک خریداری شد که ۳۰ درصد منابع خرید را شهرداری و باقی را وزارت کشور متقبل شد. از این تعداد اتوبوس ۴۹ دستگاه وارد اراک شده و راننده آنها نیز مشخص شده است و مابقی نیز در صف تحویل قرار دارد.

ساده‌وند با اشاره به هوشمندسازی ناوگان، گفت: در قرارداد جدید، هوشمندسازی ناوگان حدود ۶ ماه زمان برد و نرم افزار آن نیز با سه سامانه از جمله اپلیکیشن مهتا و پیمایش اتوماتیک اتوبوس ها در مرکز فعال شده است.

وی در خصوص عدم فعالیت اتوبوس ها در روزهای جمعه بیان کرد: با وجود آنکه اتوبوس و نیروی انسانی در اختیار است، اما متاسفانه به دلیل عدم تامین سوخت و کاهش سهمیه سوخت در کشور، امکان ارائه خدمت اتوبوس‌ها در روزهای جمعه وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha