• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060604241
  • خبرنگار : 50039

اعزام ۴۸۰۰ زائر گلستانی اربعین/ زمان بازگشت اتوبوس ها از مرز اعلام شد

اعزام ۴۸۰۰ زائر گلستانی اربعین/ زمان بازگشت اتوبوس ها از مرز اعلام شد

ایسنا/گلستان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از اتخاذ تدابیر لازم برای جابجایی زائران گلستانی به کربلا خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبود ناوگانی وجود ندارد.

محمد شهری، عصر امروز، دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین از استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: از زمان آغاز ثبت نام زائران اباعبدالله الحسین(ع) و ظرف ۹ روز گذشته ۴ هزار و ۸۶۱ زائر از استان گلستان برای شرکت در راهپیمای عظیم اربعین به کربلای معلی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع ثبت نام زائرین در سامانه سماح «ابتدای ماه صفر» تاکنون در اعزام زائرین گلستانی به کشور عراق با مشکلی برخورد نکرده‌ایم، ادامه داد: آخرین آمار ثبت شده در اداره حمل و نقل مسافر گلستان نشان می‌دهد که این زائران با ۲۰۵ سفر از این استان به کربلا اعزام شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تأکید بر اینکه رعایت نرخ کرایه‌ها و عدالت در جابه جایی زائران نیز از تأکیدات مسئولان کشوری و استانی است، افزود: اعزام زائران گلستانی با مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل اعزام زائرین اربعین گلستانی در وبیناری سراسری توسط ریاست سازمان متبوع با استان‌ها با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون حمل و نقل استان بررسی شد، خاطرنشان کرد: در این وبینار نیز بر استمرار شرایط تسهیل اعزام و استفاده از تمام ظرفیت استان‌ها برای پای کار بودن در این اجتماع عظیم تأکید شد.

شهری زمان آغاز عملیات برگشت زوار امام حسین(ع) را ۱۲ شهریورماه عنوان کرد و توضیح داد: تعداد ناوگان عمومی تدارک دیده شده برای این اجتماع عظیم ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس است و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در حال حاضر هیچگونه کمبود ناوگانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، اربعین سال ۱۴۰۲ روز چهارشنبه ۱۵ شهریور مصادف با ۲۰ صفر سال ۱۴۴۵ قمری و ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی بوده و هر چه به این روز نزدیک‌تر می‌شویم حرکت سیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط جهان برای رسیدن به کربلای معلی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha