• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402060604331
  • منبع : فضای مجازی

/یادداشت/

وضعیت اضطراری ناتو و صهیونیست‌ها در قبال بریکس

وضعیت اضطراری ناتو و صهیونیست‌ها در قبال بریکس

«دنیای سیاست، دنیای شطرنج‌بازان ماهر است، پیش‌بینی ۳۰ حرکت بعد کاری بسیار مشکل است و شرح آن به ناظر بی‌خبر، مشکل‌تر. عملیات فریب و تلاش برای استتار استراتژی که اضافه شد، نفس‌ها قطع می‌شود تا رقیب، متوجه نشود چه چیز در حال وقوع است.»

به گزارش ایسنا، سید احمد خویی، در یادداشتی با این مقدمه می‌افزاید: "اسرائیل" در طول تاریخِ پر از جنایتش، از ماهرترین پنهان‌کنندگان استراتژی خود بوده است؛ اما با تحولات اخیر، این امکان را از دست داده است. "اسرائیل" جنگ‌های سلطه خود را با واسط و استتار انجام می‌داد و صرفاً نتیجه را برداشت می‌کرد.

حکومت پهلوی تنها پوسته‌اش ایرانی بود، و از داخل خورده شده بود. در اینترنت ویدیوی سخنان ناصر اولیایی رئیس صهیونیست صنف قماش‌فروش زمان پهلوی را در نشست یهودیان مقیم آمریکا از دست ندهید. حفظ پوسته و استفاده از درون تا روزی که نیاز باشد پوسته نیز از بین برود نیز استراتژی پر بهره‌ای است. طرح عادی سازی روابط "اسرائیل" با اعراب نیز اینچنین است. این‌ها همه خبرگی سیاست است، اما "اسرائیل" یک چیز را خوب حساب نکرده است: ایرانیان مبدع شطرنج هستند.

تصور کنید یک روحانی سنّتی که به قول این لادین‌ها «شش کلاس سواد خوانده یا نخوانده»، یک قرآن به دست بگیرد، و در میان همۀ غفلت ژست‌بازان، دست سیاست بازی همچون اسرائیل را سالها پیش بخواند!
تصور کنید در این نوع نبرد بقا، در حالی که عمیق‌ترین درجات هوشیاری در برابر هر حرکت دشمن نیاز است، یک عده از کشور قربانی به هیاهو بپردازند که «اصلاً جنگی و رقابتی نیست»، و اینکه «خودی‌ها بیهوده علیه دشمن شلوغش می‌کنند و ستیزه جوئی می‌کنند»!، «با دنیا جنگ طلبی نکنید» و اینگونه آب به آسیاب عملیات فریب و استراتژی دشمن بریزد!
تصور کنید مدعی نخبگی‌ چنین در غفلت باشد، دیگر عوام و سیاهی‌لشکرش و شاگرد و محصلش چه خواهد بود؟
تصور کنید، نه ۳۰ حرکت بعد، که هفتاد سال بعد از اولین حرکت و خیزش عالم و دانشمند دین ایرانی علیه رژیم آریامهر و بنیه‌های صهیونیستی و غربی آن، اکانت "اسرائیلی" TerrorAlarm در شبکۀ مجازی، نوشتۀ یکی از مسئولین رسمی اتحاد نظامی ناتو به نام Gunther Fehlinger که به شکل ویژه مسئول توسعۀ ناتو به شرق است را بازپخش کند که: "خواستار فروپاشی و تجزیۀ ائتلاف متخاصم هستم"... از نظر این نیروی ناتو، ائتلاف متخاصم کیست؟ BRICS و عضو تازه‌اش ایران! او در نوشتۀ دیگری در مورد ایران می‌نویسد "(همه را) به آزاد کردن مردم ایران سابق دعوت می‌کنم" نمی‌نویسد Iran، می‌نویسد ExIran ، یعنی ایران سابق!. این مقام رسمی ناتو در حرارت این خواستۀ پر از التهاب و نگرانی‌اش نقشه‌های تجزیه‌ای را منتشر می‌کند که تا قبل از این توسط یک مقام رسمی، آن هم در یک ساختار نظامی، منتشر نشده بود.

وضعیت اضطراری ناتو و صهیونیست‌ها در قبال بریکس

کار و پیش‌بینی برای این متفکرین و دست‌اندرکاران سیاست در غرب، به این‌جا کشیده شده است که شمشیر از رو ببندند و از تعارفات دست بردارند. کار به ترغیب به حماسه برای بقا رسیده است؛ اکانت اسرائیلی به آن اکانت ناتو Heil می‌فرستد... با مشت‌های گره‌کرده! دهان‌های به غایت باز و کف کرده. کار، از پنهان‌کاری و عملیات فریب گذشته است. اکانت اسرائیلی جیغ بنفش می‌کشد: «جهان چند قطبی باید جهانی بدون روسیه، چین، ایران، کرۀ شمالی و سایر بازنده‌های بریکس باشد».

▫️تصور کنید، آخوند ایرانی و به قول صهیونیست‌ها و بربرهای باغ اروپا، رژیم ملاها، کار را به جائی برساند که "اسرائیل" خبره در عملیات فریب و نمایش آرامش، با همینقدر توحش و خشونت، زیر میز شطرنج بزند و از بازی خسته بشود و آن‌چنان از این "کیش" شدنش بهراسد که بازی را در مقابل این ملت فرش‌باف و نقطه‌زن رها کند. و چه فرش زیبائی که دیگر بعد از سال‌ها غرولند و کارشکنی ساده‌لوحان، طرحش معلوم است. این جلز و ولز جریان‌های میلیتاریستی غربی، همان نشانه‌های رسیدن ایران به قلّه است. پرده‌ها دیگر بر خلاف گذشتۀ دشمنی‌های اسرائیل علیه ایران و مسلمین، برافتاده و نیاز به تحلیل سی‌لایۀ امنیتی و استراتژیک نیست، حتی دیگر برای عوام و سیاهی‌لشکر و شاگردان هم مشخص است اسرائیل چگونه با اتحاد و رشد ملت‌ها سر جنگ دارد و ناتو چگونه برای توسعۀ خود جوش می‌زند و برای تکه‌تکه کردن رقبای برده نشده، حرص می‌خورد. به صفحۀ این مقام مسئول ناتو بروید، نقشۀ تک تک اعضای بالفعل و بالقوۀ بریکس را آورده، حتی نقشۀ عربستان را و تهدید به تجزیه و تکه تکه کردن کرده است و با شنیدن اسم اتحاد ملل غیرسرسپرده و مستقل، چگونه به جنون روی آورده!

وضعیت اضطراری ناتو و صهیونیست‌ها در قبال بریکس

این چنین بریکس+ جریان استعمار نو را تکان داده و لرزانده است. اتحاد برای پیشرفت مسالمت‌آمیز اقتصادی همان چیزی بود که قرن‌ها با توحش و شارلاتانیزم و غارت کشورها مانع آن شدند و حالا که کشورها با رنج فراوان علیرغم جنایت و خیانت اینان به منصه‌ای از رشد رسیدند، باز هم خوی استعماری و خونریز و متوحش خود را نمایش می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha