• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060704381
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم خبرداد:

رشد ۱۶۶ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی استان قم از ابتدای دولت سیزدهم

رشد ۱۶۶ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی استان قم از ابتدای دولت سیزدهم

ایسنا/قم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی استان به ۹۶۰ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که نشان از رشد بیش از ۱۶۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ دارد.

جواد غلام‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بزرگداشت هفته دولت با اشاره به عملکرد دوساله این اداره کل، عنوان کرد: در حال حاضر کل ظرفیت‌ پهنای باند ورودی استان قم ۹۶۰ گیگابایت بر ثانیه است که نشان می‌دهد در دو سال اخیر از مردادماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: ظرفیت شبکه انتقال استان به ۲۶۰ گیگابایت بر ثانیه رسید که نشان از رشد بیش از ۱۳۶ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت کل شبکه دیتای داخلی استان به ۵۶۰ گیگا بایت بر ثانیه ارتقا یافته که حاکی از رشد بیش از ۷۵ درصدی است.

غلام‌پور با اشاره به اینکه ظرفیت تبادل اطلاعات قم نیز طی دو سال اخیر به ۴۰۰ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که رشد بیش از ۹۰۰ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد، افزود: در سنوات گذشته کل کشور یک مرکز تبادل داشت اما در حال حاضر چند مرکز تبادل اطلاعات وجود دارد که استان قم نیز از جمله این مراکز تبادل است؛ ظرفیت تبادل اطلاعات قم در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم۴۰ گیگا بایت بر ثانیه بود اما اکنون ۴۰۰ گیگا بایت است و لذا شاهد رشد در این حوزه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم راه اندازی ۵ سایت ارتباطی نسل پنجم را در سطح شهر قم مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم به لحاظ اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار آن به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات به‌ عنوان تنها استان با صد درصد پوشش در کشور است.

وی یکی دیگر از دستاوردهای دو ساله استان قم را پاسخگویی به شکایات ارتباطی و فناوری اطلاعات با میانگین زمانی دو روز کاری دانست و افزود: برای سنجش رضایت مردم سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ داریم که متوسط پاسخگویی ما به مردم دو روز کاری است در حالی که در سنوات گذشته بیش از ۱۰ روز کاری بوده است.

غلام‌پور تصریح کرد: ویژگی پنجره خدمات هوشمند دولت، احراز هویت یکپارچه است؛ به این معنا که افراد یک بار به تمام سامانه دستگاه‌های مختلف دسترسی دارند؛ تاکنون در استان قم ۹ دانشگاه و شهرداری متصل شدند.  

 وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر به ۳۰ طرح ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است، بیان کرد: یکی از سامانه‌های مهم که از اسفندماه راه اندازی شده‌است، سامانه مدیریت زمین است؛ تا امروز ۳۴۹ درخواست نیز ثبت شده که بیش از ۵۰ درصد این درخواست‌ها پاسخ داده شده است.

غلام‌پور در حوزه ارتباطات و فناوری مبحث شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال را مورد توجه قرار داد و گفت: پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه قم توانستند با عضویت در این شبکه از اعتبارات لازم برخوردار شوند؛ تا امروز در این بخش سه شرکت استانی با اعتباری قریب بر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بر صدور پروانه پیشخوان تاکید کرد و افزود: در سه سال گذشته متوسط صدور پروانه تقریبا بیش از ۶ ماه بود و در حال حاضر به کمتر از دو ماه رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha