• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402060704426
  • خبرنگار : 71516

واکنش دمشق به تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب

واکنش دمشق به تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب در راستای حمایت غرب و آمریکا از تروریسم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل به نقض آشکار منشور سازمان ملل، بی‌احترامی به قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و سیاست وحشیانه خود در حمله به زیرساخت‌ها و تأسیسات غیرنظامی حیاتی ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب در چارچوب تشدید تنش‌ها توسط آمریکا و غرب و حمایت مستمر آن‌ها از تروریسم و ​​گروه‌های تروریستی و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه است.

در این بیانیه آمده است: این اولین بار نیست که دشمن اسرائیلی تأسیسات غیرنظامی مانند فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب، بندر تجاری لاذقیه و مراکز علمی و فرهنگی را هدف قرار می‌دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی با سیاست‌های تهاجمی خود و هدف قرار دادن این تأسیسات غیرنظامی سوریه ثابت می‌کنند که آنها سیاست‌های بی‌ثبات کردن منطقه‌ و جهان را اجرا می‌کنند.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد: سوریه این حمله تروریستی بزدلانه اسرائیل را محکوم می‌کند و بار دیگر به (اسرائیل) نسبت به ادامه این حملات هشدار می‌دهد. شورای امنیت باید به مسؤولیت‌های خود بر اساس منشور و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی برای پاسخ به جنایات اسرائیل عمل کند.

پیش از این خبرگزاری «سانا» گزارش داده بود که فعالیت فرودگاه بین‌المللی حلب به دلیل حمله رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را بمباران کرده که باعث شده چندین بار فعالیت آنها متوقف شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که حملات موشکی را با جنگنده‌های روسی به مقرهای گروه‌های تروریستی در حومه ادلب انجام داد که منجر به تخریب این مقرها شد.

ارتش سوریه یکشنبه با حمله گروه‌های تروریستی به یکی از پایگاه‌هایش در حومه جنوبی ادلب مقابله کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha