• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060704484
  • خبرنگار : 50590

در آیین افتتاح مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت مطرح شد

سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ همدانی به سرطان مبتلا می‌شوند

سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ همدانی به سرطان مبتلا می‌شوند

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در استان همدان سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که برخی به شیمی‌درمانی و برخی به رادیو و پرتودرمانی نیاز دارند.

دکتر محمدمهدی مجذوبی سه‌شنبه ۷ شهریور در آیین افتتاح مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت شهر همدان همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است تا شیرینی خدماتی که بعضاً سال‌ها طول کشیده تا به سرانجام برسد، احساس شود و مردم از آن بهره‌مند شوند، اظهار کرد: کاهش درد مردم مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی همدان است، در همین راستا مرکز جامع سرطان در سال‌های گذشته مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در استان همدان سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که برخی به شیمی‌درمانی و برخی به رادیو و پرتودرمانی نیاز دارند، مطرح کرد: بخش هموتراپی این مرکز سال گذشته افتتاح شد و امسال هم بخش پرتودرمانی آن به بهره‌برداری رسید. 

مجذوبی با بیان اینکه فاز یک مرکز جامع سرطان در مساحت ۲۱۰۰ متر بوده و مابقی نیز به سرعت در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بخش پرتودرمانی سال ۹۷ خریداری شده و آن زمان ۴۴ میلیارد تومان هزینه داشت که پنج میلیارد آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأمین شد؛ وسایلی که اگر امروز آنها را خریداری می‌کردیم باید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از سال گذشته فرآیند تکمیل این پروژه شتاب گرفت، یادآور شد: دستگاه دُزیمتری از جمله ملزومات اصلی در روند درمان بیماری سرطان است که با پیگیری‌های مکرر و متناوب مسئولان دانشگاه خریداری شده است.

وی مطرح کرد: به سرمایه‌ها و کارهای خود افتخار می‌کنیم اما به این راضی نیستیم و معتقدیم باید ۱۸۰۰ تخت و ۲۵ هزار متر فضای آموزشی به بخش بهداشت و درمان استان اضافه شود و سیستم‌ها و تجهیزات نیز به‌روز شوند چرا که توریسم سلامت برای ما مهم بوده و به‌زودی همدان نیز تبدیل به قطب سلامت تبدیل خواهد شد.

فرماندار همدان نیز گفت: امروز در ششمین روز از هفته دولت، هشت طرح در حوزه سلامت، آموزشی و پزشکی با اعتبار بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

مسلم مخفی اضافه کرد: بخش پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان با هشت میلیارد تومان با مشارکت خیرین احداث شده است.

به گزارش ایسنا، امروز در ششمین روز از هفته دولت مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، استاندار همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، نماینده مردم همدان در مجلس، فرماندار همدان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha